[ad_1]

فریدمن ، که در سن دیگو مستقر است ، پس از سالها اقامت برای مراقبت از فرزندان خود ، در نوامبر سال 2020 برای این سرویس ثبت نام کرد.

وی به CNN Business گفت: “من انعطاف پذیری را دوست داشتم. من پول را دوست داشتم. این یک تمرین خوب بود – من از آن لذت بردم.”

اما در اواخر ماه مارس ، فریدمن ناگهان از سکویی که روزانه برای خرید و تحویل مواد غذایی وارد آن می شد ، پرتاب شد. با توجه به نسخه ای از مکاتبات مشترک با CNN Business ، نامه ای از طرف Instacart به وی اطلاع داد که حساب وی به یک حساب دیگر در سیستم عامل “پیوند داده شده است” ، که این نقض قرارداد شرکت با پیمانکار است.

طبق اینستاكارت ، “حساب پیوندی” اصطلاحی است كه شركت برای توصیف حسابی كه كشف كرده به عنوان نشانه ای از كلاهبرداری استفاده می كند ، اما این به معنای وجود حساب كپی با استفاده از اطلاعات شناسایی مشتری یا اطلاعات شخصی مشتری خریدار نیست به خطر افتاده است

فریدمن که از طریق ایمیل به وی اطلاع داده شد که می تواند درخواست تجدیدنظر کند ، اصرار داشت که فقط یک حساب دارد و اسنادی را برای تصمیم گیری درباره پرونده او به اینستاكارت می فرستد: “من فقط یك حساب در اینستاكارت دارم … این یا اشتباه است یا حساب من بوده است هک شده؟ “او نوشت.

علی رغم تلاش های بی شماری که باعث شد این شرکت در وضعیت خود تجدید نظر کند ، از جمله از طریق شبکه های اجتماعی ، حساب آن تقریباً یک ماه بعد غیرفعال شد. از طریق این برنامه ، او متوجه شد که شکایتش بدون توضیح بیشتر رد شده است. شماره خدمات مشتری فقط برای مشتریان وجود دارد ، نه برای متصدیان سیستم عامل ، که در صورت غیرفعال کردن ، از ویژگی گپ 24/7 در برنامه خریدار استفاده می کنند یا از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار می کنند.

وی گفت: “این مانند گیوتین است – شما قطع شده اید.” – بوم ، این همان است.

آمازون مجبور شد اینستاكارت را بكشد.  در عوض ، اینستاكارت تبدیل به یك مینی آمازون شد

او تلاش می کند تا اتفاقات رخ داده را آشتی دهد ، غیرفعال شدن وی ممکن است به کلاهبرداری مربوط شود که چند ماه پیش قربانی آن شده است. و او به سختی تنها است. CNN Business با چهار خریدار دیگر که در هفته های گذشته اعلان هایی در مورد غیرفعال کردن حساب های خود دریافت کرده اند ، صحبت کرده است ، که به اعتقاد آنها این ممکن است به زمانی گفته شود که فریب خورده اند.

در بیانیه ای به CNN Business Instacart گفت که غیرفعال کردن حساب های پیوندی تعداد کمی از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

این شرکت گفت: “ما ایمنی و امنیت بستر Instacart را بسیار جدی می گیریم.” “هیچ گونه نقض و هک سیستم عامل Instacart رخ نداده است. برای اطمینان از ایمن ترین تجربه ممکن برای همه اعضای جامعه Instacart ، تیم اعتماد و ایمنی ما به اقدامات امنیتی مداوم برای از بین بردن موارد کلاهبرداری در سیستم عامل اختصاص داده شده است. “

اینستاكارت گفت در صورتی كه خریدار بتواند تأیید كند كه غیرفعال شده است به دلایلی كه خارج از اختیار آنها باشد ، درخواست تجدیدنظر تأیید می شود. وی برای خریدارانی که تحت تأثیر طرح های فیشینگ یا سایر انواع دسترسی غیرمجاز قرار گرفته اند ، تدابیری در نظر گرفته شده است که به آنها کمک می کند تا به موقع دسترسی خود را بازیابند.

شرایطی که خریداران برای CNN Business توصیف می کنند ، ماهیت نامطمئن اجرای کنسرت را تأکید می کند: آنها می توانند در یک شرایط راحت کار کنند ، زیرا آنها صلاح می دانند ، اما در دست هوی و هوس های شرکت هستند و اغلب فرایندهای مات یا غیرموجود هستند. شکایت
خریداران از جمله بیش از 300000 پیمانکار مستقل بودند که از زمان ابتلا به بیماری همه گیر شروع به کار در این شرکت کردند ، زیرا تقاضا برای خدمات تحویل مواد غذایی به شدت افزایش یافت و تقاضا برای کارگران برای انجام سفارشات نیز افزایش یافت.

خریداران می گویند Instacart – که بیش از 500000 مشتری دارد و به 39 میلیارد دلار رسیده است – پاسخی نداده است. خریداران گفتند که به درخواست آنها برای کمک

بدون پاسخ صریح و مستقیم از اینستاكارت ، خریداران مجبورند سعی كنند تا اتفاقات رخ داده را درک كنند. هر یک از آنها بر این باورند که غیرفعال سازی می تواند با هم مرتبط باشد ، بر حوادث مربوط به کلاهبرداری که ماه ها قبل رخ داده است تأثیر می گذارد. در آن زمان ، خریداران به طور موقت از حساب آنها مسدود شده بودند ، اما Instacart دسترسی آنها را برای روزها بازیابی کرد.

اینستاكارت برای دومین بار از زمان شروع بیماری همه گیر نمره خود را دو برابر كرده است

در ماه ژانویه ، فریدمن یک سفارش دسته ای گرفت – دو یا چند سفارش کوچک از مشتریان مختلفs – شامل یک به دو ظرف آب پرتقال. مشتری از طریق ویژگی گپ در برنامه به او گفت كه هنگام ورود همسرش برای لغو سفارش ، برای او پیامی بفرستد. پس از ورود ، این مکان یک خانه سالمندان بود – و هیچ کس با این نام در آنجا زندگی نمی کرد. او به شماره ای که مشتری اش به او داده پیغامی فرستاد و آب میوه ها را گذاشت.

چند روز بعد ، او از طرف شخصی تماس گرفت که ادعا می شود از اینستاکارت است و در حال انجام یک نظرسنجی است. این شخص گفت که برای اطمینان از اینکه حساب های آینده خود را دریافت کرده است ، یک کد تأیید برای به روزرسانی سیستم خود ارسال می کند. وی معتقد است که این کد به شخص کمک می کند تا به حساب خود دسترسی پیدا کند. (اینستاكارت گفت كه خریداران آگاه هستند كه نباید اطلاعات حساب را با هر كسی كه ادعا می كند از اینستاكارت یا اشخاص ثالث است) به اشتراک بگذارند.

فریدمن با اشاره به اینکه حدود 1200 دلار سود داشت ، گفت: “در عرض 30 ثانیه ، حساب من مسدود شد. من ایمیلی دریافت کردم که شماره تلفن من تغییر کرده است. من وحشت کردم.”

ربکا مینارد از بریویل ، ویرجینیا ، وضعیت مشابهی را تجربه کرد. مینارد که به صورت نیمه وقت در یک رسانه محلی کار می کند و از مادر معلول خود مراقبت می کند ، حدود یک سال پیش در Instacart کار خود را آغاز کرد. او او را “ناجی برای من برای بدست آوردن پول” خواند.

در آگوست سال 2020 ، او از طرف شخصی که ادعا می کند در Instacart کار می کند تماس گرفت و از او خواست حساب خود را با یک کد شش رقمی تأیید کند. به محض بستن ، فکر کردم: “امیدوارم این قانونی باشد.” من بلافاصله به حساب خود نگاه کردم و از سیستم خارج شدم. او گفت رمز من نادرست است. ”

پس از چند روز عدم دسترسی به حساب وی – یا کسب درآمد از طریق Instacart – مینارد گفت که دوباره به کار خود برگشته است. در ماه آوریل ، هشت ماه بعد ، مینارد ایمیلی درباره حساب خود دریافت کرد که به یک حساب Instacart دیگر پیوند داده شده است.

برخی از ارائه دهندگان چاره ای جز آوردن فرزندان خود در طول بیماری همه گیر ندارند

مینارد به سی ان ان بیزنس گفت: “من می دانم که در کار کنسرت هیچ چیز تضمین شده نیست و من در کل می دانستم که اگر کار اشتباهی انجام دهم ، از کار افتاده خواهم شد ، اما هرگز فکر نمی کردم متهم به کلاهبرداری شوم.”

مینارد گفت که از طریق ایمیل به او گفته اند که شکایت وی همان روز که از غیرفعال شدن خبر داده شد ، رد شده است. او هنوز دلیل آن را نمی فهمد ، اگرچه ایمیل های پیگیری زیادی می فرستد و از طریق رسانه های اجتماعی با این شرکت تماس می گیرد.

اخیراً گزارش هایی از کارگران کنسرت برای شرکت های دیگر گزارش شده است که کلاهبردارانی را که قصد دسترسی به حساب های کار و تخلیه درآمد خود را داشتند ، هدف قرار داده اند.

روت والاس ، که در هازل پارک ، میشیگان مستقر است ، کدی را به شخصی ارائه داد که ادعا کرد اهل Instacart است و در اوایل ماه جاری غیرفعال شد. وی به سی ان ان بیزینس گفت که پس از کار در این شرکت در طول همه گیر همه شرایط ، شرایط به ویژه سختی روبرو شد.

والاس گفت: “این باعث عصبانیت من می شود زیرا هیچ اشتباهی نکرده ام.” “من یک خریدار 5 ستاره بودم. مشتریان من را دوست داشتند. من نظرات خوبی داشتم و مشکلات سفارش بسیار کمی داشتم. فقط انجام این کار ، توضیح ندادن آن و نادیده گرفتن کامل من ، ضرر آور است. [It’s] مانند “ما از شما در طی همه گیری استفاده کردیم ، شما کار خوبی انجام دادید ،

روز جمعه ، والاس از طریق ایمیل مطلع شد که درخواست تجدیدنظر وی تأیید شده و حساب او دوباره فعال شده است. این شرکت توضیح نداد که چه اتفاقی افتاده است.

در همین حال ، مینارد – که بیش از دو هفته نیز غیرفعال شده است – گفت که او شروع به از دست دادن امید به دوباره فعال شدن حسابش کرده است. وی گفت: “از بعضی جهات ، من حتی از بازگشت به شرکتی که اندکی درباره من فکر می کند متنفرم ، اما شرایط من به نوعی منحصر به فرد و محدود هستند.”

“من نمی توانم فقط وسایل خود را جمع کنم و در سراسر کشور حرکت کنم و یک کار عالی پیدا کنم. برای من غیرممکن است که درآمد قابل انعطافی را که توانستم پیدا کنم دوباره ایجاد کنم. راه من برای ادامه جنگ است.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir