حماسه در برابر اپل: چالش حقوقی که می تواند آینده اقتصاد دیجیتال را تغییر دهد


از آنجا که کارها را از این طریق تنظیم کرده است ، اپل قدرت عظیمی در شرایطی که می تواند برای تولیدکنندگان برنامه تعیین کند ، دارد. یکی از آنها به ویژه به موضوعی خاردار تبدیل شده است ، حتی اگر بعید باشد اکثر مصرف کنندگان متوجه آن شوند: هر بار که محصول یا خدمات دیجیتالی را در بسیاری از برنامه های iOS خریداری می کنید ، در سیستم پرداختی تحت مدیریت اپل پردازش می شود و اپل 30٪ هزینه را جمع می کند در آن.

اکنون قاضی فدرال باید تصمیم بگیرد: آیا سیاست اپل یک مدل تجاری بسیار موفق است – یا نقض قانون ضد انحصاری ایالات متحده است؟

در یک پرونده قضایی که از روز دوشنبه آغاز می شود ، قاضی بررسی خواهد کرد که آیا اپل دلیلی دارد که بسیاری از سازندگان برنامه – و بعنوان یک مشتری داخلی – را به استفاده از فناوری پرداخت شرکت ملزم کند. این دعوای احتمالی ناشی از دعوای حقوقی توسط سازنده بازی ویدیویی محبوب Fortnite است که اپل تابستان گذشته به دلیل عدم رعایت قاعده خود از سیستم عامل خود راه اندازی کرد.

در این پرونده پر سر و صدا شاهدان از جمله تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل و ستوان های ارشد وی شرکت خواهند کرد. همچنین انتظار می رود که نمایندگان فیس بوک و مایکروسافت شهادت دهند. ایمیل ها و ارائه های شرکت ها می توانند نبرد شدیدی را در سالن دادگاه بر سر سیاست های فروشگاه برنامه ایجاد کنند ، سیاست هایی که به طور فزاینده ای توسط نهادهای نظارتی در اروپا ، قانون گذاران در ایالات متحده و غیره مورد بررسی قرار می گیرند.

تصمیم قاضی – و البته تجدیدنظر خواهی هایی که تقریباً قطعاً دنبال خواهد شد – می تواند پیامدهای زیادی نه تنها برای اپل و اکوسیستم iOS آن ، بلکه به طور بالقوه برای فروشگاه های دیگر برنامه ها و اقتصاد برنامه های کلی داشته باشد که به صدها میلیارد رسیده است. دلار و میلیون ها شغل را حفظ می کند. این موردی است که می تواند نحوه کار بسیاری از خریدهای درون برنامه ای را تغییر دهد ، یا سیستم عامل های فناوری قدرت را برای تنظیم قوانینی برای دنیای دیجیتالی که به طور فزاینده ای تنظیم می شود ، تقویت کند.

از آنجا که دامنه در حال گسترش سیلیکون ولی کنگره را بر آن داشت تا قوانینی جدید را با هدف مهار بزرگترین بازیگران در صنعت فناوری پیشنهاد کند ، نتیجه این پرونده حتی می تواند آینده گسترده تر تنظیم فناوری را رقم بزند.

حذف سریع

توسعه دهندگان برنامه ها و ناظران صنعت فناوری سال هاست که از سیاست های اپل شکایت دارند. اما تابستان گذشته وقتی Epic برنامه فوق العاده محبوب Fortnite خود را برای iOS به روز کرد ، اوضاع به نقطه جوش رسید.

با به روزرسانی ، بازیکنان به خرید ارز مجازی تشویق شدند (برای مواردی مانند لباس های داخل بازی و شکلک ها مستقیماً از Epic استفاده می شود ، نه برنامه Fortnite. بازیکنان با استفاده از سیستم پرداخت Epic تخفیف دریافت می کنند که منعکس کننده بخشی از هزینه های اپل است) .

با اعلام نقض قوانین اپل در برابر کانال های پرداخت خارجی ، این اعلامیه منجر به حذف سریع بازی از فروشگاه برنامه اپل شد. بازیکنان موجود نمی توانند به روزرسانی های بازی را دریافت کنند و بازیکنان جدید نمی توانند برنامه را بارگیری کنند.

آن زمان بود که اپیک شکایت کرد و بیشتر تشدید شد و یک کمپین تبلیغاتی جیغ را با هشتگ #FreeFortnite آغاز کرد. او حتی آگهی ای را اجرا کرد که طنزآمیز است ، ضربان ریتم است ، تبلیغ معروف اپل در سال 1984.

در این شکایت ، اپیک ادعا می کند که اپل در توزیع برنامه های iOS دارای انحصار است و قوانین اپل در مورد پرداخت ها غیرقانونی است زیرا رقبای بالقوه را از بین می برد.

Epic می گوید ، نتیجه این قیمت های بالاتر برای کاربران iOS و نوآوری کمتر در بازار برنامه است. اگر قوانین اپل نبود ، اپیک فروشگاه برنامه iOS خود را راه اندازی می کرد و سیستم های پرداخت ارزان تری را ارائه می داد ، این شرکت در پرونده های قضایی گفت.

این شرکت در شکایت اولیه خود نوشت اما در حال حاضر ، Epic مجبور است مانند بسیاری دیگر از توسعه دهندگان ، قیمت های بیشتری را برای خرید مشتریان خود در Fortnite دریافت کند تا 30٪ مالیات به اپل پرداخت کند.

اپل با داشتن انحصار در این مورد اختلاف نظر دارد و ادعا می کند که کاربران و طرفداران Fortnite مجبور به استفاده از دستگاه های اپل یا سیستم عامل اپل نیستند. هزینه 30 درصدی که برای معاملات برنامه دریافت می کند قابل مقایسه با کارمزد 30 درصدی است که توسط فروشگاه های دیگر برنامه و ویترین فروشگاه های بازی های ویدیویی دیجیتال دریافت می شود. اپل با استناد به آنچه “اقدام عمدی خرابکاری” توسط اپیک برای نقض قراردادهای خود با اپل عنوان کرد ، گفت ، این حماسه بود که می خواست یک بحران قانونی ایجاد کند تا بتواند در وهله اول شکایت کند.

“پروژه آزادی”

این دادگاه مطمئناً لحظات پر جنب و جوش خواهد داشت ، زیرا دو طرف قبلاً در برابر قاضی ایوان گونزالس راجرز که در سال 2011 از طرف باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور برای خدمت در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه شمالی کالیفرنیا معرفی شده بود ، درگیر شدند.

تصمیم اپیک برای طرح فوری دادخواست و تبلیغات برای نبرد خود حاکی از آن بود که او می داند اوضاع چگونه پیش خواهد رفت ، چیزی که وکلای اپیک تصدیق کردند.

وکالت اپیک ، کاترین فارست به قاضی گفت: “وقتی بزرگترین شرکت جهان را تحویل بگیرید و آن را به جایی ببرید که می دانید انتقام خواهد گرفت ، به خیابان نمی روید و نمی میرید.” “شما خیلی دقیق برنامه ریزی می کنید که چگونه عکس العمل نشان دهید.”

قاضی در اپل & # 39؛  Fortnite & # 39؛  این پرونده به تاکتیک های اپیک برخورد می کند و اشاره ای به تاریخ دادگاه جولای دارد

سوابق قبل از محاکمه نشان می دهد که Epic یک کمپین کامل برای به چالش کشیدن اپل ، به نام Project Liberty ، ایجاد کرده است که به روزرسانی و ارتقا Fort برنامه Fortnite بخشی مهم از آن بود. اپل ادعا می کند که وجود Project Liberty نشان می دهد که شرکت بازی از ابتدا بدخلقی عمل کرده است ، زیرا کل بحران عمدی بود. او همچنین ادعا می کند که اپیک به سود خود علاقه مند است ، نه به رقابت.

کمپین Project Liberty خود را به عنوان وسیله ای برای کاهش هزینه ای که وی برای استفاده از دارایی معنوی اپل باید بپردازد ، آغاز کرد و این دادخواست را به بهانه اینکه او به سادگی می خواست به رقابت کمک کند ، نه سود خود را افزایش دهد ، حاشیه داد “، اپل ادعا در دادخواست اخیر.

اپیک اذعان می کند که مفاد قرارداد خود را با اپل نقض کرده است ، اما این را به عنوان یک پاسخ منطقی به ادعای رفتار غیرقانونی اپل توجیه می کند.

قاب بندی مورد

ایده اصلی پرونده Epic این است که اپل ادعا می کند از توانایی استثنایی خود در فروش برنامه های iOS به عنوان نوعی انحصار استفاده کرده است. اپل این استدلال را رد می کند ، با این استدلال که هیچ انحصاری برای گفتگو وجود ندارد ، بنابراین نمی توان قانون ضد انحصاری را نقض کرد.

اپل می گوید که فروشگاه اپل تنها مکان برای بارگیری برنامه های iOS برای کاربران است ، اما تنها جایی نیست که کاربران می توانند Fortnite یا سایر بازی های ویدیویی را پیدا کنند. البته اپل بخشی از بازار گسترده تری برای توزیع کنندگان بازی های ویدیویی است که شامل مایکروسافت ، سونی ، نینتندو ، والو و خود اپیک است که همگی فروشگاه های نرم افزار بازی های ویدیویی خود را اداره می کنند. علاوه بر این ، اپل ادعا می کند که قوانین پلتفرم آن به دلایل خوبی وجود دارد ، مانند اطمینان از اینکه کاربران نمی توانند توسط تولید کنندگان بدافزار مورد هدف قرار گیرند.

داشتن انحصار طبق قوانین ایالات متحده غیرقانونی نیست. فقط تلاش برای حفظ انحصار به قیمت رقابت غیرقانونی است. با معرفی خود به عنوان بخشی از بازار رقابتی فروشندگان بازی های ویدیویی ، اپل سعی دارد از هر دو انتقاد جلوگیری کند.

اپل در حال جنگ برای آینده App Store است.  در اینجا آنچه در معرض خطر است

بیشتر موارد ممکن است به این تمرین قاب بندی و همچنین دلیل اصلی قوانین فروشگاه اپل بستگی داشته باشد.

آدام كواچوویچ ، بنیانگذار اتاق پیشرفت ، یك گروه فنی طرفداری از طرف گوگل ، گفت: “در هسته اصلی خود ، این است كه آیا اپل صاحب بازار دارد – آیا آنها اساساً حق دارند بازار خود را مطابق نظر خود مدیریت كنند؟” دوست دارید ”

برخی از کارشناسان حقوقی می گویند از نظر رقابت ، همه چیز پیچیده تر است.

جان برگمایر ، وکیل دادگستری با دانش عمومی ، گفت: “هنگامی که افراد در یک اکوسیستم قرار بگیرند ، بسیار محصور می شوند.” “من در برنامه هایی که خریداری کرده ام سرمایه گذاری می کنم ، انواع داده ها و چیزهای دیگر را در اختیار دارم. برای تغییر کار یک دردسر بزرگ است ، بنابراین اکثر مردم این کار را نمی کنند.”

تحت کنترل

مطالعه قوانین فروشگاه های برنامه در طی سال گذشته در میان چرخش گسترده تر علیه Big Tech شدت گرفته است. مقامات اروپایی تابستان گذشته از مطالعه قوانین اپل خبر دادند. مقامات انگلیس در ماه مارس گفتند که آنها نیز در حال تحقیق هستند. ماه گذشته ، اپل به دلیل اتهام سیاست های ضد رقابتی توسط فروشگاه های برنامه ، در روسیه 12 میلیون دلار جریمه شد. شرکت این ادعاها را مورد اختلاف قرار داده است.

سال گذشته ، یک تحقیق و گزارش توسط کمیته ضد انحصاری کمیته قضایی پارلمان به این نتیجه رسید که اپل ، آمازون ، فیس بوک و گوگل “قدرت انحصاری” دارند و از آن به طریقی استفاده می کنند که مانع نوآوری می شود و باعث کاهش انتخاب مصرف کننده می شود.

آیا Fortnite همانطور که می شناسیم App Store را کشت؟
اپل و گوگل مجبور شدند از سیاست های فروشگاه برنامه خود قبل از جلسه استماع مجلس سنای ایالات متحده در ماه گذشته به رهبری کمیته فرعی قدرتمند ضد نظارت ، دفاع کنند. شرکت های بزرگ برنامه ، از جمله Spotify ، Tile و Match Group – که مالک برنامه دوست یابی Tinder است – اپل و گوگل را مسئول همه چیز از هزینه های بیش از حد بازار گرفته تا تلافی جویی به دلیل امتناع از انطباق با شرایط پلتفرم می دانند.

اپل و گوگل این ادعاها را رد کردند ، در جلسه دادرسی این استدلال را داشتند که سیاست های پلتفرم آنها به اطمینان از ایمنی و امنیت فروشگاه های برنامه هایشان کمک می کند و آنها درگیر تلافی نیستند. اما قانونگذاران برجسته قانع نشدند. رئیس کمیته فرعی امی کلوبوچار قول داده است که ادعاهای انتقام جویی را بررسی کند و سناتور مایک لی ، بهترین جمهوریخواه این گروه ، قدرت اپل و گوگل بر آمریکایی ها را “بی سابقه” خوانده است.

در چندین نقطه ، هر دو نماینده مستقیماً از اسناد و مدارک پرونده Epic نقل قول کردند.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>