تلاش فیس بوک برای “آزار و اذیت” استرالیا با واکنش جهانی روبرو شده است


مقامات منتخب و ناشران رسانه ای در انگلستان ، کانادا ، آلمان و ایالات متحده اقدامات روز پنجشنبه فیس بوک را انکار کردند و گفتند که این اقدامات ضد رقابتی است و بر لزوم اقدامات نظارتی تأکید کردند.

جولیان نایت ، نماینده مجلس که رئیس کمیته دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس است ، در گفتگو با اسکای نیوز گفت: “این یکی از احمقانه ترین اما کاملاً نگران کننده حرکت های شرکت ها در زندگی ما است.”

در بیانیه مشترک با CNN Business ، نایت گفت که قانونگذاران انگلستان از قوانین آینده برای تنظیم شرکت های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که سیستم عامل هایی مانند فیس بوک “منابع خبری معتبر” را تبلیغ می کنند.

“این عمل – این اقدام یک پسر متجاوز – که [Facebook has] وی در مصاحبه ای با رویترز افزود: “در استرالیا انجام شده ، من فکر می کنم این تمایل برای پیشبرد بیشتر قانونگذاران در سراسر جهان را برافروخته خواهد کرد.”

دیوید سیسیلین ، یکی از نمایندگان کنگره از حزب دموکراتیک رود آیلند که رئیس کمیته فرعی پارلمان ضد انحصار است ، این دیدگاه را تکرار کرد. وی گفت که “اگر هنوز مشخص نیست” ، اقدامات فیس بوک در استرالیا نشان می دهد که “این شرکت با دموکراسی ناسازگار است”.

وی گفت: “تهدید به زانو درآوردن کل کشور برای موافقت با شرایط فیس بوک ، شناخت نهایی قدرت انحصاری است.” پست بر توییتر (TWTR).
وزیر میراث کانادا ، استفان گیلبو گفت توییتر که “اقدامات فیس بوک بسیار غیرمسئولانه است و امنیت مردم استرالیا را به خطر انداخته است.” وی افزود: “ما به منظور پیشبرد قانون منصفانه بین رسانه های خبری و غول های وب به حرکت خود ادامه خواهیم داد.”
& # 39؛  این را مرتب کنید: ممنوعیت هرج و مرج اخبار فیس بوک در استرالیا صفحات خدمات آتش نشانی ، خیریه ها و سیاستمداران را مسدود می کند

ناشران از این فرصت استفاده کردند و به سکویی که بر Google کسب و کار تبلیغات دیجیتال مسلط است ، شلیک کردند. در آلمان ، فدراسیون ناشران روزنامه های آلمان (BDZV) از دولت ها خواسته است تا تأثیر فیس بوک را محدود کنند.

دیتمار ولف ، مدیر کل BDZV گفت: “زمان آن فرا رسیده است که دولتهای سراسر جهان قدرت بازار سکوهای دروازه بان را محدود کنند.” ولف گفت: “این واقعیت که این پلتفرم به راحتی برای افزایش فشار سیاسی در حال بسته شدن صفحات است ، نشان می دهد که مشکل انحصار شبکه ایالات متحده در اینترنت کجاست.”

این واکنش پس از تصمیم روز چهارشنبه فیس بوک در مورد ممنوعیت استرالیایی ها برای یافتن یا به اشتراک گذاشتن اخبار از خرده فروشان داخلی و بین المللی در سیستم عامل خود ، باعث افزایش نبرد با دولت برای قانون جدیدی شد که شرکت های فناوری را مجبور می کند به ناشران اخبار مطالب درج شده در سیستم عامل های خود پرداخت کنند. اشتراک لینک با اخبار ناشران استرالیایی نیز در خارج از کشور محدود شده است.

فیس بوک (FB) و گوگل (برو) آنها سالها با ناشران در مورد نحوه نمایش محتوای خود بحث کرده اند. شرکت های رسانه ای که میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی خود را در سیستم عامل های اینترنتی از دست داده اند ، ادعا می کنند که غول های فناوری برای نمایش محتوای خود باید به آنها پول پرداخت کنند. طرفداران این سیستم عامل ها می گویند تعداد زیادی از مخاطبان وب سایت های خبری را به صورت رایگان هدف قرار می دهند.
در همین حال ، قانون گذاران در حال انجام اقداماتی برای محدود کردن قدرت بسترهای رسانه های اجتماعی به نفع سازمان های خبری هستند. به عنوان مثال ، قوانین جدید کپی رایت در اتحادیه اروپا باعث شده است که Google موافقت کند به ناشران اخبار فرانسوی برای محتوای آنها در معامله ای پرداخت کند که می تواند در جای دیگر تکرار شود.
این اقدام فیس بوک پس از ماه ها تنش با دولت استرالیا بر سر قانون پیشنهادی موسوم به قانون مذاکره در رسانه ها صورت گرفت. این شرکت معتقد است که این قدرت بیش از حد به دولت می دهد تا تصمیم بگیرد که سیستم عامل ها برای اخبار چه اخباری پرداخت می کنند و ناشران چه مبلغی را پرداخت می کنند. فیس بوک همچنین ادعا می کند که قانون پیشنهادی از ارزش خدماتش برای ناشران چشم پوشی می کند.
گوگل موافقت می کند که ناشران فرانسوی را برای اخبار پرداخت کند
میزان تأثیر فیس بوک زمانی مشخص شد که علاوه بر مسدود کردن محتوای اخبار ، ناخواسته حساب های خدمات آتش نشانی و اورژانس ، خیریه های خشونت خانگی و نهادهای بهداشتی دولتی را مسدود کرد. فیس بوک در حال بازیابی صفحاتی است که قصد مسدود کردن آنها را نداشت.
راسموس نیلسن ، مدیر انستیتوی تحقیقات روزنامه نگاری رویترز گفت: “این نمایانگر قدرت فوق العاده ای است كه یك شركت خصوصی در انظار عمومی دارد.” وی به سی ان ان بیزینس گفت: “بسیاری از دولت ها و سیاستمداران در سراسر جهان نگران این مسئله هستند و خواهان نظارت مستقیم سیاسی و نظارتی بر نحوه دستیابی به این قدرت هستند.”

نیلسن افزود: “من شخصاً این مسئله را بسیار مشکل ساز می دانم که فیس بوک بدون هشدار یا دوره گذار این تصمیم یکجانبه را اتخاذ کرده است ، اما این یک شرکت خصوصی غیرانتفاعی است و آنها کاری را انجام می دهند که فکر می کنند به نفع شخصی آنهاست.”

هنری فور واکر ، رئیس انجمن اخبار رسانه های انگلیس ، گفت که اقدامات فیس بوک نشان می دهد که چرا تنظیم کنندگان برای ایجاد “یک شرایط کاملاً واقعی بین غول های فناوری و ناشران اخبار” نیاز به هماهنگی در سطح جهانی دارند.

آنچه فیس بوک انجام داده است “یک نمونه کلاسیک از یک قدرت انحصاری است که یک قلدر در حیاط مدرسه است و می خواهد از سلطه خود دفاع کند” ، واکر ، که همچنین مدیرعامل بزرگترین ناشر روزنامه های محلی انگلیس ، Newsquest است ، افزود.

تقویت سلطه؟

در حالی که مقامات در سراسر جهان قوانین جدیدی را برای کنترل آنها تحت کنترل دارند ، هر دو فیس بوک و گوگل اولین خبر خود را ارائه داده اند. به عنوان مثال ، فیس بوک ، اخبار فیس بوک (Facebook News) را ایجاد کرده است ، بخشی از برنامه که شامل اخبار منتخب است که ناشران انتخاب شده برای شرکت در آن پول دریافت می کنند.

در تلاش برای پیش بینی قانون جدید استرالیا ، Google رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به فیس بوک در پیش گرفته است. در روزهای اخیر ، این موتور جستجو همکاری با بزرگترین سازمانهای رسانه ای کشور از جمله رابرت مرداک را اعلام کرده است. اخبار شرکت (NWS) و هفت رسانه غربی.

گوگل از زمان راه اندازی News Showcase با بیش از 500 نشریه در سراسر جهان معاملات امضا کرده است ، محصولی که به ناشران امکان کنترل نحوه ارائه محتوای خود را در سیستم عامل می دهد. نیوز کورپ در بیانیه ای اعلام کرد که محتوای اخبار منتشر شده از طریق نشریات ، از جمله وال استریت ژورنال و تایمز را به عنوان بخشی از معامله خود ، در ازای “پرداخت قابل توجه” از گوگل ، ارائه می دهد.

به همین دلیل است که همه ناشران ، قانون گذاران و تکنسین ها در حال محاصره فیس بوک در استرالیا هستند

اما این بدان معنا نیست که مبارزه با بیگ تک به پایان رسیده است. رابرت تامسون ، مدیر عامل شرکت نیوز ، اوایل ماه جاری گفت که “شرایط جدید تجارت در استرالیا برقرار خواهد شد” ، اما این بحث اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است. “

وی گفت: “هیچ تنظیم كننده دیجیتال جدی در هیچ كجای دنیا وجود ندارد كه میزان كدورت الگوریتم ها ، تمامیت داده های شخصی ، ارزش اجتماعی روزنامه نگاری حرفه ای و بازار بیكار تبلیغات دیجیتال را بررسی نكند.”

پروفسور چارلی بکت ، مدیر پولیس ، یک اتاق فکر رسانه ای در دانشکده اقتصاد لندن ، گفت: خطر توافقات بین شرکت های فناوری و ناشران بزرگ این است که این هزینه ها به هزینه سازمان های کوچکتر انجام می شود که در مذاکرات حرفی برای گفتن ندارند. .

وی به CNN Business گفت: “بنابراین اگر به صنعت روزنامه نگاری متنوع و پرتحرکی اعتقاد دارید ، به نظر نمی رسد که کمکی کند.”

“ضرر واقعی [to news organizations] این واقعیت است که تبلیغ کنندگان تبلیغات در Google و Facebook و سایر شبکه ها را ترجیح می دهند و علاقه کمتری به تبلیغ وب سایت روزنامه ها دارند ، “بکت گفت.” این جایی است که پول کلان از دست می رود و جایگزین این پول نخواهد شد. ”

– کریس لیاکوس ، ویل گودلی ، نادین اشمیت ، میشل تو ، کری فلین و برایان استلرg




منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>