تغییر اصلی در حریم خصوصی اپل در اینجا است. آنچه شما باید بدانید


کاربران IOS اکنون باید صریحاً به برنامه ها اجازه دهند تا رفتار آنها را ردیابی کرده و اطلاعات شخصی خود مانند سن ، مکان ، عادت های مصرفی و اطلاعات سلامتی را به تبلیغ دهندگان بفروشند. اگرچه بسیاری از برنامه ها به افراد اجازه می دهند تا سالها مدیریت کنند یا از آن منصرف شوند ، این امر معمولاً در تنظیمات کاربر و سیاست های حفظ حریم خصوصی مخفی است.

ویژگی جدید شفافیت ردیابی برنامه ، که اکنون به عنوان به روزرسانی نرم افزار iOS 14.5 در دسترس است ، موجی از آگاهی از حریم خصوصی را به شما معرفی می کند ، خصوصاً با شروع ورود برنامه ها از برنامه هایی که مردم هرگز فکر نمی کردند آنها را ردیابی کنند.

اکنون توسعه دهندگان باید در پنجره پنجره ای ظاهر شوند تا از کاربران بپرسند آیا می توانند “فعالیت شما را در برنامه ها و وب سایت های شرکت های دیگر ردیابی کنند”. افرادی که انصراف می دهند ، تبلیغات شخصی شده کمتری مشاهده می کنند. توسعه دهنده برنامه هنگام ظاهر شدن فرمان کنترل می کند. و هنگامی که کاربر انتخاب خود را انجام داد ، می تواند نظر خود را در تنظیمات تغییر دهد.

اگرچه برخی از داده ها می توانند به کاربران کمک کنند تا آهنگ های خود را ترسیم کنند ، عکس ها را برچسب گذاری کنند یا مکان ها را ردیابی کنند تا فروشگاه در نزدیکی آنها تخفیف ارائه دهد ، اما اپل در یک ویدیو گفت: “برخی از برنامه ها ردیاب بیشتری را در داخل ساخته شده اند.” “آنها هزاران اطلاعات درباره شما جمع آوری می کنند تا یک نمایه دیجیتالی ایجاد کنند که به دیگران می فروشند. این اشخاص ثالث از حساب شما برای هدف قرار دادن شما با تبلیغات استفاده می کنند و همچنین می توانند از آن برای پیش بینی و تأثیرگذاری بر رفتار و راه حل های شما استفاده کنند.”

اپل در این ویدئو گفت: “این با دانش یا اجازه شما اتفاق می افتد. اطلاعات شما فروخته می شود. شما به محصول تبدیل شده اید.”

تلاش های اپل باعث تزلزل برخی از مشاغل متکی به ردیابی داده برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات شخصی شده شده است. فیس بوک (FB)، که تقریباً تمام درآمد خود را از تبلیغات بدست می آورد ، در ماه آگوست به سرمایه گذاران هشدار داد که اگر مردم شروع به ردیابی کنند ، تغییرات نرم افزاری اپل می تواند به تجارت آن آسیب برساند.

مایک آئودی ، بنیانگذار و مدیرعامل TIKI ، سرویسی که به کاربران اجازه می دهد ببینند چه داده ها و چگونه شرکت ها آن را به صورت آنلاین ردیابی می کنند ، گفت: “مردم کمی آتش خواهند گرفت و با فروش داده های خود فیس بوک را رها می کنند.” “در نتیجه ، ممکن است مارک هایی که ما واقعاً می خواهیم داده های خود را با آنها به اشتراک بگذاریم ، دیگر داده هایی را که به آنها اعتماد می کنند دریافت نمی کنند تا تجربه مشتری یکپارچه و کاملا شخصی را برای شما فراهم کنند.”

نه ، iMac جدید زشت نیست.  طرح و رنگ ها یک نفس تازه است
در ماه دسامبر ، فیس بوک تبلیغاتی را در نیویورک تایمز ، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست منتشر کرد ، و ایرادات خود را در مورد چگونگی صدمه “ویرانگر” به میلیون ها کسب و کار کوچک که در سیستم عامل خود تبلیغ می کنند ، بیان کرد ، بسیاری از آنها در حال مبارزه هستند زباله از همه گیری. او همچنین یک کنفرانس مطبوعاتی را برای خروج از تجارت کوچک برگزار کرد ، که با این تغییر مخالفت و هشتگ جدیدی را برای بحث در مورد آن آغاز کرد.
اپل در ماه ژوئن در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل این تقاضا را آزار داد. این شرکت در تلاش است تا خود را به عنوان یک طرفدار حفظ حریم خصوصی مصرف کننده معرفی کند و این تغییرات را ناشی از اعتقاد وی بر این است که “حریم خصوصی یکی از حقوق اساسی بشر است”.
سیب (AAPL) در ماه دسامبر برچسب های جدیدی به فروشگاه App خود اضافه کرد که توضیح می دهد چه نوع داده های کاربر برای هر برنامه جمع آوری و به اشتراک گذاشته می شود ، از اطلاعات مالی و موقعیت مکانی گرفته تا سابقه مرور و خرید.

تأثیر آن بر تجارت

کارشناسان داده می گویند شرکت های بزرگی مانند فیس بوک و مارک های معروف دیگر باید برای ایجاد تغییر تلاش کنند ، اما مشاغل کوچک و متوسط ​​که ممکن است منابعی نداشته باشند ، مانند تیم های تجزیه و تحلیل اختصاصی و مهندسان ، می توانند سخت تر مبارزه کنند تا به مشتریان بالقوه برسید.

اریک اشمیت ، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل شرکت تحقیقات بازار گارتنر ، گفت: “بسیاری از مشاغل کوچک از به اشتراک گذاری داده ها برای هدف گذاری و اندازه گیری تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام بهره می برند.” “انصاف است که بگوییم از مزایای تبلیغات دیجیتال برای برخی از این مشاغل کاسته خواهد شد.”

فیس بوک سعی کرده است قبل از تغییر حریم خصوصی اپل ، مزایای جمع آوری اطلاعات را برجسته کند. وی در ماه فوریه در یک پست وبلاگ نوشت: “موافقت با این دستورالعمل ها منجر به جمع آوری انواع جدیدی از داده ها از فیس بوک نمی شود. این به معنای ساده این است که ما می توانیم همچنان به افراد تجربیات بهتری ارائه دهیم.”

در همین حال، گوگل (برو) در اوایل سال جاری قبل از ویژگی جدید اپل تغییراتی را در سیاست های تبلیغاتی خود اعلام کرد و خاطرنشان کرد که دیگر از شناسه های تبلیغاتی خاصی استفاده نخواهد کرد – مانند نمایش تبلیغ برای دوچرخه ای که قبلاً جستجو کرده اید. در آن زمان این شرکت گفت: “ما سخت تلاش می کنیم تا دستورالعمل های اپل را برای همه برنامه های خود در App Store درک کنیم و از آنها پیروی کنیم.”
AirTag می تواند رونق خوبی به طیف رو به رشد چیزهای کوچک اپل بدهد
مطالعات مختلف نشان می دهد هنگامی که به آنها فرصت داده می شود از فروش یا به اشتراک گذاری داده های خود صرف نظر کنند ، بسیاری از افراد این راه را در پیش می گیرند. اما شرکت ها به احتمال زیاد سازگار می شوند.

دانیل باربر ، مدیر عامل شرکت مدیریت داده DataGrill ، گفت: “من اطمینان دارم که مشاغل ، به ویژه فیس بوک ، به محض پیگیری برنامه های ردیابی شفافیت ، عملکرد خوبی خواهند داشت.” “این تغییر باعث تحریک نوآوری می شود و من انتظار دارم که فیس بوک ، شرکت های فن آوری تبلیغات و سایر مشاغل تحت تأثیر این روش های ابتکاری جدید برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود را پیدا کنند.

وی گفت: افزایش آگاهی از محرمانه بودن داده ها همچنین می تواند فشار بیشتری به مقامات دولتی برای ایجاد لایحه ای فدرال برای محافظت از حریم خصوصی مصرف کننده وارد کند.

هنوز هم ، تغییر iOS اپل آغاز آینده ای شفاف تر است ، زیرا کاربران حتی بیشتر از نحوه پردازش داده ها توسط برنامه ها آگاه خواهند شد. آئودی گفت: “جالب ترین قسمت این است که مصرف کنندگان انتظار بیشتری دارند و خواستار کنترل بیشتری بر داده های خود هستند.” “سریعترین راه برای ایجاد تغییر در یک شرکت ، ناراحتی مشتریان آنهاست.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>