[ad_1]

هزینه برداشت برای هیوندای یک تریلیون وون کره یا 900 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. بر اساس یک وسیله نقلیه ، متوسط ​​قیمت هر ماشین 11000 دلار است – یک رقم نجومی برای بارگیری.

تعویض یک باتری کامل آخرین چاره است که نیاز به کار و هزینه ای مشابه جایگزینی کل موتور اتومبیل سنتی با احتراق داخلی دارد. تعداد بسیار کمی از تصرفات اتومبیل های بنزینی نیاز به تعویض کل موتور دارد. یکی از معدود نمونه ها برداشت از 785 اتومبیل اسپرت پورشه 911 GT3 در سال 2014 بود. پورشه قیمت این بارگیری را منتشر نکرده است ، اما مطمئناً از نظر بارگیری خودرویی از این بارگیری هیوندای گران است.

هنوز هم ، فراخوانی که برای هر وسیله نقلیه بیش از 11000 دلار هزینه دارد بسیار نادر است. ارقام دقیق در دسترس نیست ، زیرا اکثر خودروسازان قیمت تصرفات خود را اعلام نمی کنند.

از آنجا که تعداد زیادی ماشین بنزینی در جاده نسبت به اتومبیل های برقی وجود دارد ، کل هزینه کشیدن آنها می تواند به راحتی از هزینه 900 میلیون دلار برای این تصرف هیوندای فراتر رود. به عنوان مثال ، جنرال موتورز اخیراً 1.2 میلیارد دلار هزینه تعویض کیسه های هوا تاکاتا را متقبل شده است ، اما این مبلغ 7 میلیون وسیله نقلیه را پوشش می دهد ، به این معنی که هزینه برداشت کمتر از 200 دلار برای هر وسیله نقلیه است. طبق گفته مایک هلد ، مدیر اتومبیل و صنعت در AlixPartners ، یک شرکت مشاوره جهانی ، متوسط ​​هزینه تشنج اتوماتیک طی 10 سال گذشته حدود 500 دلار برای هر وسیله نقلیه است.

وی گفت: “به طور كلی ، ایمنی و دوام باتری به طور فزاینده ای مهم خواهد بود اگر شركت های اتومبیل سازی بخواهند از برخی هزینه های بالای تشنج باتری كه برای دستگاه های الكترونیكی مصرفی پیش آمده است جلوگیری كنند.”

قیمت فراخوان هیوندای یکی دیگر از شاخص های گران بودن باتری EV نسبت به قیمت کل خودرو است. با کاهش هزینه های باتری به دلیل تولید جهانی بالاتر و صرفه جویی در مقیاس ، هزینه تولید وسایل نقلیه الکتریکی بالاتر از اتومبیل های بنزینی قابل مقایسه خواهد بود.

هنگامی که باتری ها واقعاً ارزان تر می شوند ، همانطور که برای سال های آینده پیش بینی شده است ، مونتاژ اتومبیل های الکتریکی می تواند بسیار ارزان تر شود زیرا قطعات متحرک کمتری دارند و 30٪ ساعت مونتاژ کمتری دارند.
خودروسازان برای صرفه جویی در هزینه ، نه فقط در کره زمین ، سبز می شوند

همچنین ممکن است قطعات کمتری از وسایل نقلیه الکتریکی به این معنی باشد که تشنج نسبت به وسایل نقلیه سنتی با احتراق داخلی باید کمتر باشد. اما اگر مشکلات سوختن باتری باعث تعویض باتری شود ممکن است در آینده نزدیک هزینه های قابل توجهی داشته باشد.

آتش باتری

در هیچ یک از آتش سوزی ها هیچ کس آسیب ندید ، که بسیاری از آنها پس از توقف ماشین ها و تخلیه ماشین ها اتفاق افتاد. هیچ یک از آتش سوزی ها در ایالات متحده رخ نداده است. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده در اکتبر گذشته تخمین زد که 6700 هیوندای کوناس برقی ، نسخه آمریکایی خودروهای آسیب دیده ، در جاده های ایالات متحده وجود دارد.

هیوندای گفت: بررسی آتش نشان داد که سلول های باتری معیوب تولید شده توسط LG ممکن است دارای اتصال کوتاه باشند.

این برداشت همچنین شامل اتومبیل های Ioniq EV و Elec City در کره جنوبی است. این برداشت 27،000 وسیله نقلیه کره ای و 55،000 وسیله نقلیه در سایر نقاط جهان را شامل می شود.

آتش سوزی باتری های EV فقط در این وسایل نقلیه نیست. جنرال موتورز (جنرال موتورز) همچنین نسخه قبلی شورولت بولت برقی خود را بخاطر مشکلات آتش سوزی ناشی از باتری خود ال جی به یاد می آورد ، البته نمونه ای متفاوت از هیوندای.

جنرال موتورز جایگزین باتری های 68000 پیچ و مهره ای که در سراسر جهان کشیده شده اند نمی شود. از این مقدار ، نزدیک به 51000 نفر در ایالات متحده هستند. اگرچه این خودروساز نمی گوید که چگونه مشکل آن حل خواهد شد ، اما احتمالاً از پس بروزرسانی نرم افزار برمی آید.

تسلا (TSLA) همچنین در ابتدای تاریخچه آن مشکلی در آتش سوزی باتری وجود داشت ، اما این امر به دلیل آسیب دیدن باتری های موجود در جاده بود. باتری اکثر اتومبیل های برقی در پایین خودرو قرار دارند. تسلا با نصب بیشتر محافظ های باتری به حل این مشکل پرداخت.
اتومبیل های بنزینی یا دیزلی نیز خطر آتش سوزی دارند ، معمولاً پس از تصادفاتی که رانندگان و مسافران هنوز در اتومبیل هستند ، تهدیدی برای ایمنی بیشتر است.

هیوندای گفت هنوز در حال مذاکره با ارائه دهنده باتری LG Energy Solutions است که کدام شرکت مسئول چه بخشی از هزینه خواهد بود. به نظر می رسد وزارت حمل و نقل کره در بیانیه خروج خود LG را مسئول مشکل آتش سوزی می داند و آنها را به باتری مرتب نشده و نامناسب نسبت می دهد.

اما بیانیه ال جی ، که می گوید با تحقیقات در حال انجام توسط وزارت حمل و نقل کره همکاری خواهد کرد ، دلیل این آتش سوزی ها را رد کرد.

در بیانیه ال جی آمده است: “آتش در آزمایش آزمایشگاهی دوباره احیا نشد و این مسئله اولین مشکل تولید انبوه در خط ویژه هیوندای موتور است.” در این مقاله آمده است که “این امر باعث افزایش بیشتر ایمنی در تمام فرایندها از برنامه محصول تا تولید و بازرسی می شود.”

– Gaewon Bae از CNN در این داستان سهیم بوده است

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir