هزینه برداشت برای هیوندای یک تریلیون وون کره یا 900 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. بر اساس یک وسیله نقلیه ، متوسط قیمت هر ماشین 11000 دلار است – یک رقم نجومی برای بارگیری.
تعویض یک باتری کامل آخرین چاره است که نیاز به کار و هزینه ای مشابه جایگزینی کل موتور اتومبیل سنتی با احتراق داخلی دارد. تعداد بسیار کمی از تصرفات اتومبیل های بنزینی نیاز به تعویض کل موتور دارد. یکی از معدود نمونه ها برداشت از 785 اتومبیل اسپرت پورشه 911 GT3 در سال 2014 بود. پورشه قیمت این بارگیری را منتشر نکرده است ، اما مطمئناً از نظر بارگیری خودرویی از این بارگیری هیوندای گران است.
هنوز هم ، فراخوانی که برای هر وسیله نقلیه بیش از 11000 دلار هزینه دارد بسیار نادر است. ارقام دقیق در دسترس نیست ، زیرا اکثر خودروسازان قیمت تصرفات خود را اعلام نمی کنند.
وی گفت: “به طور كلی ، ایمنی و دوام باتری به طور فزاینده ای مهم خواهد بود اگر شركت های اتومبیل سازی بخواهند از برخی هزینه های بالای تشنج باتری كه برای دستگاه های الكترونیكی مصرفی پیش آمده است جلوگیری كنند.”
قیمت فراخوان هیوندای یکی دیگر از شاخص های گران بودن باتری EV نسبت به قیمت کل خودرو است. با کاهش هزینه های باتری به دلیل تولید جهانی بالاتر و صرفه جویی در مقیاس ، هزینه تولید وسایل نقلیه الکتریکی بالاتر از اتومبیل های بنزینی قابل مقایسه خواهد بود.
همچنین ممکن است قطعات کمتری از وسایل نقلیه الکتریکی به این معنی باشد که تشنج نسبت به وسایل نقلیه سنتی با احتراق داخلی باید کمتر باشد. اما اگر مشکلات سوختن باتری باعث تعویض باتری شود ممکن است در آینده نزدیک هزینه های قابل توجهی داشته باشد.
آتش باتری
هیوندای گفت: بررسی آتش نشان داد که سلول های باتری معیوب تولید شده توسط LG ممکن است دارای اتصال کوتاه باشند.
این برداشت همچنین شامل اتومبیل های Ioniq EV و Elec City در کره جنوبی است. این برداشت 27،000 وسیله نقلیه کره ای و 55،000 وسیله نقلیه در سایر نقاط جهان را شامل می شود.
جنرال موتورز جایگزین باتری های 68000 پیچ و مهره ای که در سراسر جهان کشیده شده اند نمی شود. از این مقدار ، نزدیک به 51000 نفر در ایالات متحده هستند. اگرچه این خودروساز نمی گوید که چگونه مشکل آن حل خواهد شد ، اما احتمالاً از پس بروزرسانی نرم افزار برمی آید.
هیوندای گفت هنوز در حال مذاکره با ارائه دهنده باتری LG Energy Solutions است که کدام شرکت مسئول چه بخشی از هزینه خواهد بود. به نظر می رسد وزارت حمل و نقل کره در بیانیه خروج خود LG را مسئول مشکل آتش سوزی می داند و آنها را به باتری مرتب نشده و نامناسب نسبت می دهد.
اما بیانیه ال جی ، که می گوید با تحقیقات در حال انجام توسط وزارت حمل و نقل کره همکاری خواهد کرد ، دلیل این آتش سوزی ها را رد کرد.
در بیانیه ال جی آمده است: “آتش در آزمایش آزمایشگاهی دوباره احیا نشد و این مسئله اولین مشکل تولید انبوه در خط ویژه هیوندای موتور است.” در این مقاله آمده است که “این امر باعث افزایش بیشتر ایمنی در تمام فرایندها از برنامه محصول تا تولید و بازرسی می شود.”
– Gaewon Bae از CNN در این داستان سهیم بوده است
منبع: pezeshk-khabar.ir
آخرین دیدگاهها