تحقیقات نشان داد که اطلاعات غلط راست گرا در فیس بوک نسبت به جناح چپ آن جذاب تر است


طبق این مطالعه ، حساب هایی که توسط ناظران رسانه های خارجی به عنوان افراطی راست و انتشار دهنده مکرر اطلاعات نادرست رتبه بندی می شوند ، احتمالاً ایجاد لایک ، اشتراک و سایر اشکال تعامل در صفحات مربوط به فیس بوک آنها نسبت به منابع راست اطلاعات قابل اعتماد است – که از به نوبه خود ، آنها در ایجاد تعامل از منابع چپ اطلاعات نادرست بهتر عمل می کنند.

لورا ادلسون ، محقق ابتکار دموکراسی برای امنیت سایبری نیویورک گفت ، نتایج نشان می دهد که منابع راست اطلاعات نادرست از جذاب ترین محتواسازان فیس بوک هستند.

ادلسون گفت: “نتیجه گیری من این است كه به هر طریقی ، منابع راست افراطی اطلاعات غلط قادر به درگیر كردن فیس بوك ، مخاطبانشان ، بسیار بسیار بیشتر از هر دسته دیگر هستند.” “این احتمالاً برای سیستمی که از تعهد برای تعیین محتوای تبلیغ شده استفاده می کند کاملاً خطرناک است.”

فیس بوک (FB) بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.
هیئت نظارت بر فیس بوک در مورد ممنوعیت ترامپ تصمیم خواهد گرفت
محققان این مطالعه را با تجزیه و تحلیل تقریبا 3000 منبع اخبار و اطلاعات انجام دادند كه صفحات بزرگ فیس بوك را اداره می كنند و توسط NewsGuard ، ارزیابیگر صحت روزنامه نگاری مورد استفاده پنتاگون و وزارت امور خارجه و سایر موارد ، و Bias Check مورد بررسی قرار گرفتند. media ، که ارزیابی های مشابهی از قابلیت اطمینان و تعصب رسانه ارائه می دهد.

محققان با استفاده از CrowdTangle ، ابزاری متعلق به فیس بوک که داده های مربوط به تعامل برای هر پست عمومی در فیس بوک را نشان می دهد ، داده های پنج ماهه ارسال شده از آگوست 2020 تا 11 ژانویه 2021 را بررسی کردند.

محققان دریافتند که منابع راست گرایانی که NewsGuard و Media Bias / Fact Check با عنوان اطلاعات نادرست تکرار شونده برچسب خورده اند ، میانگین تعامل هفتگی 426 تعامل برای هر 1000 دنبال کننده دارد. این تقریباً 65٪ بیشتر از آنچه محققان برای سایر منابع غیر اطلاعات غیر جناح راست پیدا کرده اند و به طور متوسط ​​259 تعامل هفتگی در هر 1000 دنبال کننده داشته اند ، بالاتر است.

برای مقایسه ، منابعی که به عنوان مرکز سیاسی شناخته شده اند و به عنوان سهامداران اطلاعات غیرمستقیم در نظر گرفته نشده اند ، به طور متوسط ​​فقط 79 تعامل هفتگی در هر 1000 دنبال کننده داشته اند. منابعی که به عنوان مشترکین مکرر اطلاعات نادرست چپگرا ذکر شده اند ، حتی در طی 60 ماه تعامل در هر 1000 فالوور در طی یک دوره پنج ماهه ، درگیری کمتری نیز داشته اند.

در این گزارش سعی نشده است که توضیح داده شود که چرا اطلاعات نادرست جناح راست بسیار جذاب هستند – این به سادگی وجود روند را یادآوری می کند. در این گزارش آمده است كه فیس بوك به محققان دسترسی كافی به داده های آن را نداده است تا مشخص كند الگوریتم های این شركت می تواند با رویكرد مغرضانه خاصی از اطلاعات غلط حمایت كند.

این مطالعه هشدار می دهد که درگیری همان تکثیر نیست. این واقعیت که یک پست در فیس بوک می تواند نظرات یا اشتراکات زیادی ایجاد کند لزوماً به معنای بحث گسترده در مورد آن نیست. براساس این گزارش ، فیس بوک نیز این نوع داده ها را ارائه نمی دهد. محققان گفتند ، اگر چنین شود ، این شرکت می تواند به مردم کمک کند تا میزان اطلاعات غلط را درک کنند. همچنین حجم به نظر نمی رسد که کاری با آن داشته باشد. ادلمن گفت: تحقیقات تیم او نشان می دهد كه منابع اطلاعاتی جناح راست ، مشاركت بیشتر را بر اساس پست مشاهده می كنند ، نه اینكه منابع “منطقه را با بسیاری از پستها كه مشاركت چندانی ندارند ،” سیلاب كنند.

در گذشته ، فیس بوک گفته است که محتوای اخبار تنها قسمت کوچکی از آنچه اکثر کاربران در فیدهای خود مشاهده می کنند ، است و در هر صورت ، از سال 2018 ، مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ اصرار دارد که تجربه فیس بوک را به تعاملات “شخصی” تغییر دهد. و به دور از درگیر نشریات رسانه ای.

اما از سال 2018 ، مسئله اطلاعات غلط برای سیستم عامل های شبکه های اجتماعی شدیدتر شده است. و تحقیقات روز چهارشنبه نشان می دهد که وقتی صحبت از ادعاهای دروغین ایدئولوژیک می شود ، محافظه کاران ممکن است حرف اول را بزنند.

ادلسون گفت: “هر الگوریتمی که مشارکت در تعیین آنچه را باید ارتقا دهد اولویت دارد ، فقط اولویت دادن به اطلاعات غلط نیست.” “در فضای رسانه ای فعلی ما ، این تحریفات چریکی نیز خواهد داشت.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>