با روی آوردن به Big Tech ، مریلند اولین کشوری شد که از تبلیغات دیجیتال مالیات می گیرد



تصویب این لایحه با آرا 29 29-17 آغاز همان چیزی است که می تواند به موجی از قانون مشابه در سراسر کشور تبدیل شود زیرا سیاست مداران به طور فزاینده ای بر تسلط اقتصادی سیستم عامل های اصلی فناوری ، برخی از آنها موتورهای مالی گسترده ای را ایجاد کرده اند. .

این نمونه دیگری از چگونگی محبوبیت پیشنهادات ارائه شده در خارج از کشور برای تسلط بر Big Tech در ایالات متحده است. اما این می تواند نبرد قانونی بر سر قانونی بودن مالیات و تأثیر آن بر تجارت دیجیتال ایجاد کند.

مقررات مربوط به تبلیغات دیجیتال قانون جدید مالیاتی مریلند می تواند در حدود 250 میلیون دلار در سال اول جمع آوری کند و درآمد آن به آموزش و پرورش اختصاص یابد. یکی از حامیان اصلی سیاست ، رئیس سنا ، بیل فرگوسن (د) ، معلم سابق Teach for America است.

فرگوسن در یک پست فیس بوکی صبح جمعه گفت که این لایحه شرکت هایی را هدف قرار می دهد که سالانه بیش از 100 میلیون دلار از فروش تبلیغات دیجیتال درآمد کسب می کنند ، آستانه ای که شرکت های بزرگ فناوری مانند فیس بوک و گوگل می توانند به راحتی از آن عبور کنند. فیس بوک و گوگل در سال گذشته به ترتیب 84 و 147 میلیارد دلار درآمد تبلیغات دیجیتال کسب کرده اند.

فرگوسن نوشت: “این مالیات هدفمند برای شركت هایی كه سالانه فقط از طریق تبلیغات دیجیتالی بیش از 100،000،000 دلار درآمد دارند ، یك سازوكار حیاتی برای اطمینان از پرداخت مالیات فن آوری بزرگ در مریلند است ، دقیقاً مانند تجارت كوچك ما.” “در زمانی که بودجه مریلند به دلیل Covid-19 از طرق غیرقابل پیش بینی و نجومی تحت تأثیر قرار می گیرد ، خانواده ها و مشاغل مریلند می توانند این قبض را بگیرند ، یا اینکه فناوری بزرگ می تواند سهم عادلانه خود را پرداخت کند.”
فرماندار لری هوگان (R) با لایحه مالیات مخالفت کرد. وی سال گذشته این حق وتو را اعلام کرد و گفت: “مالیات و هزینه های مریلندرها را در زمانی افزایش می دهد که بسیاری از آنها دیگر بیکار شده اند و از نظر اقتصادی با مشکل روبرو هستند. در شرایطی که کشور ما درگیر یک فاجعه جهانی و فاجعه اقتصادی است و تازه راه خود را برای بهبودی آغاز می کند ، افزایش مالیات و هزینه ها اکنون بی تدبیری خواهد بود. “

گروه های تجاری و فناوری نیز با این لایحه مخالفت کردند. پس از رای گیری نمایندگان مجلس مریلند در اوایل این هفته برای لغو وتو توسط هوگان ، انجمن اینترنت – یک گروه تجاری به نمایندگی از آمازون ، فیس بوک ، گوگل و دیگران – در بیانیه ای اعلام کرد که این امر به کسب و کار کوچکی که تبلیغات دیجیتال برای آنها ضروری است آسیب می رساند. خط نجات »برای جلب مشتری جدید.

مریلند ممکن است به زودی در صف اول موج مالیات دولت بر روی سیستم عامل های دیجیتال قرار گیرد. ایالات ، از جمله کانکتیکات و ایندیانا ، قوانین مشابهی را وضع کرده اند.

فشارهای فزاینده در میان کشورها بر غول های فناوری مالیاتی همچنین به دنبال فشار دولت های خارجی از جمله فرانسه ، انگلیس و دیگران برای وضع مالیات جدید بر شرکت های فناوری است. دولت ترامپ سال گذشته با ورود به یک مجادله عمومی با فرانسه در مخالفت با این تلاش ها قرار گرفت.

اما مالیات مریلند می تواند با موانعی روبرو شود. سناتور ایالتی استیون هرشی ، قبل از رای گیری ، “سالهای دادرسی” را در برابر قانون پیش بینی کرد. به گفته منتقدان ، این لایحه س questionsالاتی را درباره قدرت ایالت برای مالیات از تجارت دیجیتال و اینكه آیا این قانون می تواند با قانون فدرال و بند تجارت بین ایالتی در قانون اساسی مغایرت داشته باشد ، ایجاد می كند.

سال گذشته ، برایان فروش ، دادستان کل مریلند گفت که “برخی از خطرها را دارد که دادگاه قانون را لغو کند ، اما معتقد بود که این لایحه” به وضوح مغایر قانون اساسی نیست “.

سناتور ایالتی جیم روساپپ (D) ، با استدلال در مورد مالیات بر تبلیغات دیجیتال ، اذعان کرد که احتمالاً دادخواست وجود دارد ، اما گفت که او اطمینان دارد قوه قضاییه موضوع را به طور مناسب حل خواهد کرد. سوال بزرگتر ، وی گفت ، این است كه چگونه شركت های فن آوری “از مالیات در سراسر جهان جلوگیری می كنند”.

روزاپپ گفت: “ما می توانیم اطمینان داشته باشیم كه اگر Big Tech سهم عادلانه خود را در ویرجینیا غربی پرداخت نكند یا سهم عادلانه خود را در هند پرداخت نكند ، حداقل Big Tech سهم عادلانه خود را در مریلند پرداخت خواهد كرد.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>