یک راه اندازی مستقر در دوبلین به نام Evocco ممکن است به زودی این کار را بسیار آسان کند.
هیو ولدون ، یکی از بنیانگذاران ، به CNN Business گفت:
کاربران به سادگی با استفاده از برنامه Evocco ، که مواد غذایی را با خواندن متن چاپ شده و استفاده از یادگیری ماشین شناسایی می کند ، از رسید مواد غذایی خود عکس می گیرند. سپس رد پای کربن را بر اساس مکان فروشگاه و با بررسی نوع ، وزن و منشا غذا در برابر یک پایگاه داده محاسبه می کند.
پایگاه داده توسط Eaternity ، یک شرکت ارزیابی چرخه زندگی مستقر در سوئیس ، نگهداری می شود. اگر رسید حاوی اطلاعات کافی برای یک محصول نباشد ، Eaternity ارزیابی را بر اساس محصولات مشابه و نقاط مرجع مانند آمار واردات و صادرات ملی ارائه می دهد که تعیین می کند محصولی از کجا تولید شده است.
این برنامه در حال حاضر فقط در انگلیس و ایرلند در دسترس است و این برنامه به مصرف کنندگان امکان می دهد خرید خود را با مشارکت در Go Carbon Neutral ، یک طرح غیرانتفاعی ایرلندی برای کاشت جنگل های بومی ، جبران کنند.
جان بکت ، بنیانگذار Go Carbon Neutral ، می گوید مردم باید مسئولیت شخصی را در قبال بحران آب و هوا بر عهده بگیرند. وی می گوید: “كاربردهایی مانند Evocco پذیرفتن چالش و اقدام مثبت و معنادار را برای افراد آسان تر می كند.”
علاوه بر تأثیر فوری جبران كننده غذاها ، Evocco امیدوار است كه آگاهی عمومی در مورد ردپای كربن غذاهای مختلف را افزایش دهد.
ترویج اقدامات اقلیمی
اندکی پس از آن Evocco در سال 2017 توسط ولدون و احمد معظم تاسیس شد مهندسی مکانیک در کالج ترینیتی دوبلین تحصیل کرد. این برنامه به صورت رایگان در دستگاه های iOS و Android موجود است و از زمان راه اندازی اواخر سال گذشته بیش از 1000 بار بارگیری شده است.
موعظم گفت: “ما بحران آب و هوا را بزرگترین چالش زمان خود دیدیم ، بنابراین تصمیم گرفتیم مشاغل حرفه ای خود را وقف عضویت فعال در این تصمیم كنیم.”
کارل هالر ، رهبر جهانی در IBM Consumer Competency Consumer گفت: “در حالی که ردیابی شخصی رد پای کربن هنوز در مراحل اولیه است … قطعاً این تمایل در بین مصرف کنندگان وجود دارد که بتوانند ادعاهای زیست محیطی محصولات خریداری شده را ردیابی و تأیید کنند.” تجارت CNN.
همینطور برنامه خرید شخصی – که Evocco امیدوار است بتواند آن را در ایالات متحده منتشر کند تا پایان سال جاری ، این شرکت در حال توسعه یک ابزار دیجیتالی برای فروش به خرده فروشان مواد غذایی ، سیستم عامل های تجارت الکترونیکی و برنامه های تحویل است که تأثیرات آب و هوایی سفر محصول را از طریق زنجیره تامین ردیابی می کند.
هدف این است که به خرده فروشان کمک کند اطلاعات تأثیر آب و هوا را مستقیماً به مصرف کنندگان ارائه دهند ، در حالی که به Evocco امکان دسترسی به داده های محصول را برای بهبود کاربرد آنها می دهد.
موعظم گفت: “چشم انداز ما این است که در زمینه ارائه اطلاعات تأثیر آب و هوا و بینش در مورد مصرف پایدار ، یک ابزار دیجیتالی برای صنایع غذایی باشیم.”
منبع: pezeshk-khabar.ir