این برنامه می تواند اثر کربن شما را از قبض مواد غذایی تعیین کند


یک راه اندازی مستقر در دوبلین به نام Evocco ممکن است به زودی این کار را بسیار آسان کند.

هیو ولدون ، یکی از بنیانگذاران ، به CNN Business گفت:

کاربران به سادگی با استفاده از برنامه Evocco ، که مواد غذایی را با خواندن متن چاپ شده و استفاده از یادگیری ماشین شناسایی می کند ، از رسید مواد غذایی خود عکس می گیرند. سپس رد پای کربن را بر اساس مکان فروشگاه و با بررسی نوع ، وزن و منشا غذا در برابر یک پایگاه داده محاسبه می کند.

پایگاه داده توسط Eaternity ، یک شرکت ارزیابی چرخه زندگی مستقر در سوئیس ، نگهداری می شود. اگر رسید حاوی اطلاعات کافی برای یک محصول نباشد ، Eaternity ارزیابی را بر اساس محصولات مشابه و نقاط مرجع مانند آمار واردات و صادرات ملی ارائه می دهد که تعیین می کند محصولی از کجا تولید شده است.

Evocco رد پای کربن خرید مواد غذایی را ردیابی می کند.

این برنامه در حال حاضر فقط در انگلیس و ایرلند در دسترس است و این برنامه به مصرف کنندگان امکان می دهد خرید خود را با مشارکت در Go Carbon Neutral ، یک طرح غیرانتفاعی ایرلندی برای کاشت جنگل های بومی ، جبران کنند.

جان بکت ، بنیانگذار Go Carbon Neutral ، می گوید مردم باید مسئولیت شخصی را در قبال بحران آب و هوا بر عهده بگیرند. وی می گوید: “كاربردهایی مانند Evocco پذیرفتن چالش و اقدام مثبت و معنادار را برای افراد آسان تر می كند.”

علاوه بر تأثیر فوری جبران كننده غذاها ، Evocco امیدوار است كه آگاهی عمومی در مورد ردپای كربن غذاهای مختلف را افزایش دهد.

برخی از عوامل به خوبی شناخته شده اند – به عنوان مثال ، محصولات حیوانی معمولاً از بیشتر گزینه های گیاهی شدیدتر هستند و واردات محصولات ردپای آنها را افزایش می دهد – اما این برنامه همچنین به شناسایی تفاوت های مهم دیگر بین موارد ، مانند فصلی بودن یا نیاز به یخچال و فریزر کمک می کند در طول سفر به بازار. همچنین نکاتی در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از خرید ارائه می دهد.

ترویج اقدامات اقلیمی

اندکی پس از آن Evocco در سال 2017 توسط ولدون و احمد معظم تاسیس شد مهندسی مکانیک در کالج ترینیتی دوبلین تحصیل کرد. این برنامه به صورت رایگان در دستگاه های iOS و Android موجود است و از زمان راه اندازی اواخر سال گذشته بیش از 1000 بار بارگیری شده است.

هیو ولدون و احمد موزم می گویند تقاضای روزافزون مصرف کنندگان برای خرید به روشی پایدار وجود دارد.

موعظم گفت: “ما بحران آب و هوا را بزرگترین چالش زمان خود دیدیم ، بنابراین تصمیم گرفتیم مشاغل حرفه ای خود را وقف عضویت فعال در این تصمیم كنیم.”

مطالعه سال 2020 توسط IBM (IBM) دریافتند که حداقل 57٪ از مصرف کنندگان عادات خرید خود را تغییر می دهند تا تأثیر خود را بر محیط کاهش دهند. یک مطالعه جداگانه توسط گروه مشاوره بوستون نشان داد که 95٪ از مصرف کنندگان معتقدند که اقدامات شخصی آنها می تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند.

کارل هالر ، رهبر جهانی در IBM Consumer Competency Consumer گفت: “در حالی که ردیابی شخصی رد پای کربن هنوز در مراحل اولیه است … قطعاً این تمایل در بین مصرف کنندگان وجود دارد که بتوانند ادعاهای زیست محیطی محصولات خریداری شده را ردیابی و تأیید کنند.” تجارت CNN.

Evocco تنها برنامه ای نیست که می خواهد به این جو بازار برسد. Capture وجود دارد ، که با پرسیدن مجموعه ای از سوالات در مورد رژیم غذایی ، حمل و نقل و سایر عوامل و همچنین Yayzy و My Carbon Action ، که با حساب بانکی کاربر مرتبط هستند و محاسبه رد پای معاملات ، میزان انتشار CO2 ماهانه را محاسبه می کند.

همینطور برنامه خرید شخصی – که Evocco امیدوار است بتواند آن را در ایالات متحده منتشر کند تا پایان سال جاری ، این شرکت در حال توسعه یک ابزار دیجیتالی برای فروش به خرده فروشان مواد غذایی ، سیستم عامل های تجارت الکترونیکی و برنامه های تحویل است که تأثیرات آب و هوایی سفر محصول را از طریق زنجیره تامین ردیابی می کند.

هدف این است که به خرده فروشان کمک کند اطلاعات تأثیر آب و هوا را مستقیماً به مصرف کنندگان ارائه دهند ، در حالی که به Evocco امکان دسترسی به داده های محصول را برای بهبود کاربرد آنها می دهد.

موعظم گفت: “چشم انداز ما این است که در زمینه ارائه اطلاعات تأثیر آب و هوا و بینش در مورد مصرف پایدار ، یک ابزار دیجیتالی برای صنایع غذایی باشیم.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>