ایلان ماسک از رسانه پرهیز می کند. کارشناسان هشدار می دهند که این استراتژی می تواند نتیجه معکوس دهد.


وی گفت: سهامدار تسلا تعجب کرد که آیا کانینگهام می تواند به ماسک در استراتژی ارتباطی خود کمک کند. کانینگهام گفت که او به سهامدار گفت که فکر نمی کند بتواند کمک کند. او احساس کرد که ماسک فقط می خواهد خودش باشد ، نه اینکه بر او حکومت شود.

وی در این ماه در مصاحبه ای با CNN Business گفت که به نظر می رسد این روش کارساز است. اما او اعتقاد ندارد مدیر عامل دیگری می تواند این کار را انجام دهد. به گفته وی ، ماسک دارای وضعیت نازک بینشی است که اعتقاد بر این است جهان را به مکانی بهتر تبدیل می کند. وی گفت ، کار او برای بسیاری الهام بخش است به طوری که از تمام مراحل اشتباه فراتر می رود.

ماسک از طریق شرط بندی های غیر استاندارد جایی در کتاب های تاریخ کسب کرد. او پیشگام موشکهای ارزان قیمت با قابلیت استفاده مجدد در SpaceX بود. او درک عمومی از وسایل نقلیه الکتریکی را تغییر داد و آنها را زیبا و سریع کرد. ماسک و تسلا همه کارهایی را انجام داده اند ، بدون اینکه هرگز تبلیغات سنتی انجام دهند ، در جهانی که رقابت آن در صنعت خودرو سالانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات می کند.

ایلون ماسک ، مدیر عامل تسلا ، در روز باتری شرکت در ماه سپتامبر صحبت کرد.

اکنون به نظر می رسد که ماسک دوباره بر روی خرد متعارف شرط می بندد. تسلا تقریباً ارتباط عمومی با رسانه های سنتی ایالات متحده را متوقف کرده است ، به جای اینکه به حساب ماسک توییتر ، کانال YouTube شرکت ، رسانه های اجتماعی تأثیرگذار و ایمیل های مستقیم برای اطلاع رسانی به مردم اعتماد کند. CNN Business برای توضیح در مورد ماجرا به تسلا نزدیک شد ، اما پاسخی دریافت نکرد.

کارشناسان ارتباطات معتقدند این اقدام منطقی نیست و شرکت را به ویژه در شرایط بحرانی آسیب پذیر می کند. آنها اقدامات تسلا را برای یک شرکت بزرگ مصرف کننده غیر معمول و شاید بی سابقه توصیف کردند.

دیوید وسپریمی قبل از اخراج مدیر روابط عمومی تسلا در سال 2007 بود و این امر وی را وادار به طرح دادخواست جبران خسارت سهام کرد. او اکنون معاون بازاریابی شرکت خودروسازی Vonnen است و هشدار داد که استراتژی تسلا اجازه می دهد اطلاعات بد در مورد آن ادامه یابد.

وسپرمي گفت: “اگر کسي در آن طرف تلفن کسي نباشد که آنها را لو دهد ، آيا اين افسانه ها زنده مانده اند؟” “اگر کسی به غیر از توییت های Elon در آنجا نباشد که به آن بپردازد ، آیا این موضوع به عنوان یک پیش فرض آزمایش نشده در جایی که مردم خرید می کنند وجود دارد؟”

بانی کیور ، رئیس انجمن بین المللی ارتباط دهندگان تجارت ، به CNN Business گفت که این خطر وجود دارد که روابط با رسانه های خبری به خصوص در شرایط بحرانی برقرار نشود.

کیور گفت: “اگر من در بحران هستم ، می خواهم صدای حقیقت من به عنوان یک شرکت وجود داشته باشد ، من می خواهم افراد دیگری غیر از من حقیقت را بگویند.” “شما به دنبال ارتباط و مشارکت هستید تا بتوانید این مسئله را کشف کنید.”

سالها با تأیید ماسک ، تسلا با رسانه های سنتی صحبت می کرد. استراتژی معمولی روابط عمومی شرکت این بود که تسلا داستان شرکت را به طور فعال هدف قرار دهد ، نه فقط به آنچه در مورد آن گفته شد واکنش نشان دهد ، به گفته یک افسر سابق ارتباطات تسلا که به دلیل خطر حرفه ای صحبت با کارفرمای قبلی خواست نامش فاش نشود. .

کارمند سابق گفت: “این یک نوع عجیب است ، من هنوز هم سعی می کنم خودم را در مورد تصمیم به قطع ارتباطات قرار دهم.”

تسلا از بسته جدا می شود

پس از ماه گذشته سایت خبری الكترك گزارش داد كه تسلا بخش روابط عمومی خود را منحل كرده است ، انجمن روابط عمومی آمریكا در بیانیه ای اعلام كرد كه این امر نگران کننده است.

PRSA گفت: “در جهانی پر از بی ثباتی ، تجزیه راهی برای موفقیت نیست و می تواند عواقب چشمگیری برای شهرت با پیامدهای طولانی مدت داشته باشد.” مردم به درخواست نظر CNN Business پاسخ ندادند.

الکتریک خاطرنشان کرد: شش نفر که در تیم ارتباطی تسلا کار می کردند یا طبق بیوگرافی LinkedIn نقش های جدیدی را در این شرکت به عهده گرفتند یا اینکه در شرکت های دیگر نقش ارتباطی داشتند.

تاکنون ثابت نشده است که مسک اشتباه کرده است و به نظر می رسد تسلا قویتر از همیشه است. سهام این شرکت در سال جاری بیش از 500 درصد افزایش یافته و حدود 100 میلیارد دلار به ثروت ماسک افزوده است. تسلا بیشترین سود سه ماهه خود را در ماه اکتبر گزارش کرد و این ماه به S&P 500 می پیوندد.
ایلون ماسک ، مدیر عامل تسلا ، در مراسمی در ماه مارس صحبت کرد.

رایان برینکمن ، تحلیلگر اتومبیل در JP Morgan که نظارت بر تسلا را بر عهده دارد ، گفت این شرکت چنان عرفانی در اطراف خود دارد که می تواند خبرهای خاص خود را ایجاد کند و ماجرا را کنترل کند ، حتی بدون درگیر کردن رسانه های سنتی یا تبلیغات. .

برینکمن گفت: “هیجان تسلا به حدی است که آنها نیازی به کمک ندارند.”

شرکت های موفق اتومبیل سازی در گذشته توانسته اند نحوه ارتباط با مردم و رسانه ها را دیکته کنند. برینکمن یادآوری کرد که وقتی جنرال موتورز در اواسط قرن 20 سهم بازار غالب در ایالات متحده را بدست آورد ، نمایشگاه اتومبیل نیویورک ، بزرگترین و با دوام ترین نمایشگاه اتومبیل در آمریکای شمالی را از دست خواهد داد و یک مراسم کاملاً پررنگ خود را برگزار می کند. همزمان .

آغوش دنیای رسانه های جدید

به گفته جفری چارلاچ ، که در برنامه مدیریت ارتباطات در دانشکده تجارت NYU Stern ، تدریس می کند ، تسلا و ایلان ماسک به طور م effectivelyثر به تغییر فضای رسانه ای پاسخ می دهند. اسکارلت گفت که ماسک بسیار مشهورتر از مدیران عامل سایر شرکت های خودروسازی است.

در گذشته شرکت ها برای دسترسی به مردم دو راه داشتند: خرید تبلیغات یا گفتگو با رسانه های سنتی. اکنون شبکه های اجتماعی شیوه جدیدی برای برقراری ارتباط با مردم فراهم می کند و تسلا شرط بسته است که می تواند مستقیماً از طریق سیستم عامل هایی که مرتباً از آنها بازدید می کنند ، به دست کاربران برسد.

تسلا 1.6 میلیون مشترک در کانال YouTube خود دارد و حداقل 21 فیلم از آن بیش از یک میلیون بار مشاهده شده است. ماسک 40.6 میلیون دنبال کننده در حساب توییتر خود دارد. به گفته چارلاخ ، ممکن است مخاطبان شخصی ماسک از تیراژ کل 10 روزنامه بزرگ آمریکایی در یک دهه قبل بیشتر باشد.

با تمرکز بر رسانه های اجتماعی ، تسلا از داشتن مخاطبی که خود انتخاب می کند نیز بهره می برد – این کاربران ترجیح داده اند ماسک یا تسلا را در یک بستر خاص دنبال کنند – این احتمالاً بیشتر از کاربران معمولی اخبار سنتی پذیرای پیام های شرکت است. شارلاخ گفت:

از موارد منفی پرهیز کنید

در سال های اخیر ، مجموعه ای از اشتباهات شرکت ها ، نمایش های حقوقی و چالش های تولید بر اخبار تسلا مسلط شده است. مری ریتی ، که به مدت شش سال مدیریت ارتباطات در شرکت رسانه های اجتماعی اسنپ و مدیریت تسلا را بر عهده داشت ، گفت که تسلا بر تمرکز خبرنگاران بر این داستان های منفی تر غلبه دارد ، نه به نوآوری های این شرکت. او از دید تسلا می بیند که چرا این شرکت تصمیم می گیرد خبرنگاران را کنار بگذارد.

ریتی گفت: شرکت ها از ایجاد روابط اعتمادپذیر با روزنامه نگاران محترمی بهره مند می شوند که می توانند شرکت را بعنوان شخص ثالث اعتبار دهند ، خصوصاً در شرایط بحرانی. اما وقتی رهبران شرکت احساس می کنند که پوشش دائماً منفی است ، ممکن است تصمیم بگیرند از فضای رسانه ای امروز استفاده کرده و رابطه خود را با مصرف کننده ایجاد کنند و یک فرد متوسط ​​را از رسانه های سنتی خارج کنند.

در مورد تسلا از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی یا از طریق داشبورد داخل اتومبیل ارتباط مستقیمی با جامعه تسلا دارد. (تسلا صفحه ای دارد که اطلاعات و جزئیات مربوط به اتومبیل مانند به روزرسانی های نرم افزار را نشان می دهد.)

ریتی گفت: “من می توانستم ببینم که تسلا کجا ارتباط مستقیم با جامعه خود را انتخاب می کند ، نه از طریق رسانه ها.” “آنها همه این مشتریان را دارند که بسیار پرشور هستند ، ماشین و مارک تجاری را دوست دارند و دهان به دهان دیگران را خواهند گفت.”

سهام تسلا امسال رشد کرد.  (عکس توسط اسپنسر پلات / گتی ایماژ)

اما این پویایی می تواند از نظر ایمنی مصرف کننده عواقبی داشته باشد. هنگامی که تسلا نسخه بتا از آنچه را نرم افزار “کاملاً خود مدیریت” توصیف کرد منتشر کرد – ویژگی انقلابی که مدتها در انتظار آن بود و ماسک گفت به اعتقاد او ارزش تسلا را برای دارایی ها ارزیابی می کند – روزنامه نگاران اخبار خودرو انتخاب نشدند برای مشاهده آن در عوض ، دارندگان تسلا ، که برخی از آنها قبلا فیلم های مطلوبی را درباره این شرکت در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بودند ، زود به این نرم افزار دسترسی پیدا کردند و به آنها اجازه دادند نظرات خود را در مورد آن در سیستم عامل های شخصی خود ارسال کنند.

یک مالک تسلا که ویدیوهایی را منتشر کرد ، به CNN Business گفت که به دلیل توافق عدم افشای اطلاعات با تسلا ، نمی تواند مستقیماً در مورد تجربه استفاده از “خودگردانی کامل” با رسانه ها صحبت کند. CNN Business نمی تواند به طور مستقل بررسی کند که آزمایش کنندگان بتا با تسلا چه توافقاتی دارند و آیا شامل NDA هستند.

کارشناسان ایمنی خودرو می گویند اعتماد تسلا به علاقه مندان برای آزمایش محصول خود باعث می شود که مصرف کنندگان در مورد این فناوری و محدودیت های آن آموزش کمتری داشته باشند.

“تصمیم تسلا برای کنار گذاشتن عادت دادن مجالس عینی مانند مطبوعات سنتی اتومبیل ، فرصتی برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود با مردم ، احتمالاً منجر به این می شود که مصرف کنندگان کمتر مدتی پیش متوجه شوند که[driving] و خلبان اتوماتیک چیزی بیش از برچسب های متقلبانه بازاریابی نیستند. “، جیسون لوین ، مدیر اجرایی مرکز ایمنی خودکار گفت.

تسلا به رانندگان با “کنترل کامل” هشدار داده است که توجه بیشتری به جاده داشته و دستان خود را پشت فرمان نگه دارند. این شرکت در وب سایت خود می گوید که “ویژگی های ایمنی فعال برای کمک به رانندگان طراحی شده اند ، اما نمی توانند در هر شرایطی پاسخ دهند. این هوشیاری ، رانندگی ایمن و کنترل اتومبیل خود در همه زمان ها به عهده شماست.”

اداره ایمنی ترافیک عالی کشور گفته است که این فن آوری جدید را از نزدیک رصد می کند و از اقدام برای محافظت از مردم در برابر خطرات ایمنی غیر منطقی دریغ نمی کند.

NHTSA در بیانیه ای در ماه اکتبر گفت: “همانطور که به طور مداوم بیان کردیم ، هیچ وسیله نقلیه ای که امروز بتوان خریداری کرد ، قابل رانندگی نیست.”

به گفته کانینگام ، که از زمان همکاری با استیو جابز ، تکامل ارتباطات را مشاهده کرده است ، حتی اگر شرکت هایی مانند تسلا مستقیماً بدون روزنامه نگار درگیر نشوند ، باز هم قادر به تأثیرگذاری بر روی آنها هستند. او می گوید ، این تغییر باعث شده است كه متخصصان ارتباطات شباهت بیشتری به متخصصان تبلیغات داشته باشند. کانینگام گفت ، اگر امروز یک شرکت “ردپای دیجیتال” خود را کنترل کند ، روزنامه نگاران احتمالاً هنگام جستجوی موضوع و افرادی که درباره آنها می نویسند ، از این روش پیروی می کنند.

وی گفت: “فقط اینکه امروز ما کنترل بسیار بیشتری از ارتباطات در دوره استیو جابز بر ارتباطات داریم.”


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>