ممکن است سرمایه گذاران واکنش زیادی نشان دهند. هیوندای و کیا با همکاری با اپل اعتبار خود را خدشه دار می کنند و کارخانه های آنها خودروهای بیشتری تولید می کنند. اما مشخص نیست که همکاری با اپل به شرکت ها کمک می کند تا به بالای تولید جهانی خودرو صعود کنند.
دمیان فلاورز ، تحلیلگر خودرو در Commerzbank ، گفت: “اگر شما اپل هستید ، مطمئناً می خواهید بر همه چیز مربوط به محصول خود كنترل داشته باشید.” “شما یک تولید کننده قرارداد می خواهید ، نه یک شریک.”
کارشناسان خودرو معمولاً توافق دارند که اگر اپل بخواهد سوار اتومبیل شود ، به شریکی که قبلاً آنها را ساخته است نیاز دارد. سرمایه گذاری ، تخصص و هزینه های کارگری لازم برای تولید میلیون ها ماشین در سال ، حرکت هر یک از شرکت ها – حتی یک شرکت با پول به اندازه اپل – را برای ورود به صنعت دشوار می کند.
س mainال اصلی این است که آیا اپل آماده است که تجربه فن آوری خود را با این خودروساز به اشتراک بگذارد یا خیر ، این امر مزیت بزرگی در رقابت برای تولید خودروهای برقی و خودمختار است که به طور یکپارچه با فناوری هایی مانند شبکه های 5G و رایانش ابری ادغام می شوند.
اما ممکن است منظور از اشتراک گذاری معنای اپل نباشد.
گلور گفت: “اپل به شرکتی که در نهایت این کار را انجام می دهد کمک نخواهد کرد.” “اپل چیزی به اشتراک نمی گذارد. تنها فایده ای که از اپل خواهید گرفت ، حجم زیاد است.”
معامله ای که شامل به اشتراک گذاری فناوری و همکاری نزدیک با محصولات آینده نباشد ، این خودروساز را در وضعیتی مشابه Pegatron و Foxconn قرار خواهد داد ، که یک آیفون را برای اپل مونتاژ می کنند اما سود مالی زیادی ندارند.
تکرار این مدل تجاری چیزی است که به نظر می رسد تولیدکنندگان بزرگ خودرو می خواهند از آن اجتناب کنند.
“فولکس واگن می خواهد نرم افزار رانندگی مستقل خود را ایجاد کند ، آنها می خواهند سیستم عامل خود را ایجاد کنند. آنها می خواهند بر داده های خودشان کنترل کنند. آنها می خواهند با تکنسین ها ، تسلا در این دنیا و هر کس دیگری که ظاهر می شود رقابت کنند.” – گفت گل.
“سپس شما از آنها می پرسید ، آیا شما ، فولکس واگن ، قصد دارید با یک تکنسین سازنده قرارداد باشید؟” وی افزود: “من فقط فکر نمی کنم آنها موافقت کنند.”
یورگن پایپر ، تحلیلگر بانک متزلر آلمان ، موافق است که خودروسازان بزرگ بیشترین ضرر را دارند.
وی گفت: “آنها نمی خواهند در را برای اپل باز كنند.”
پیپر گفت: “شاید BMW کمی متفاوت ببیند و بگوید ،” خوب ، در بعضی از مواقع باید بپذیریم که اپل وارد کار اتومبیل می شود و اگر این اتفاق بیفتد ، ما می خواهیم به جای شخص دیگری شریک باشیم. “
اگر اپل همچنان شریک خود را در میان مارک های عمده مصرف کننده پیدا کند ، سرعت تغییرات در صنعت فقط تسریع می شود.
مدیرعامل فولکس واگن هربرت دیس اخیراً در LinkedIn گفت: “ما منتظر رقبای جدیدی هستیم که مطمئناً تغییرات بیشتر را در صنعت ما تسریع می کنند.” “من قبلاً آن را گفته ام: یك شركت تحركی بار دیگر باارزش ترین شركت در جهان خواهد بود – تسلا ، اپل یا فولكس واگن AG.”
منبع: pezeshk-khabar.ir
آخرین دیدگاهها