[ad_1]

هیوندای و کیا روز دوشنبه گفتگوهای یک معامله بالقوه با iCar را متوقف کردند و گفتند “آنها در حال مذاکره” با غول فناوری برای تولید خودروهای برقی مستقل نیستند.
اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. مشخص نیست که این شرکت تا چه اندازه در تهیه برنامه هایی برای یک خودروی بالقوه پیش رفته است ، اما برای تعدادی از اختراعات خودرو حق ثبت اختراع دریافت کرده است. پروژه تایتان که گفته می شود تلاشی پنهانی برای نفوذ در صنعت خودرو است ، طی سالهای گذشته منبع شایعات مکرر بوده است.
انکار هیوندای و کیا به دنبال گزارش رسانه ها مبنی بر نزدیک بودن گروه کره جنوبی به امضای توافقنامه تولید ماشین های الکتریکی برای سیب (AAPL)، به طور بالقوه در ایالت جورجیا آمریکا. سهام هیوندای و کیا به ترتیب 6 و 15 درصد کاهش یافتند و برخی از دستاوردهای اخیر ناشی از گمانه زنی ها برای ارتباط با این شرکت فناوری به ارزش 2.3 تریلیون دلار را رها کردند.

ممکن است سرمایه گذاران واکنش زیادی نشان دهند. هیوندای و کیا با همکاری با اپل اعتبار خود را خدشه دار می کنند و کارخانه های آنها خودروهای بیشتری تولید می کنند. اما مشخص نیست که همکاری با اپل به شرکت ها کمک می کند تا به بالای تولید جهانی خودرو صعود کنند.

هیوندای و کیا می گویند که آنها با اپل در مورد اتومبیل های خودران صحبت نمی کنند

دمیان فلاورز ، تحلیلگر خودرو در Commerzbank ، گفت: “اگر شما اپل هستید ، مطمئناً می خواهید بر همه چیز مربوط به محصول خود كنترل داشته باشید.” “شما یک تولید کننده قرارداد می خواهید ، نه یک شریک.”

کارشناسان خودرو معمولاً توافق دارند که اگر اپل بخواهد سوار اتومبیل شود ، به شریکی که قبلاً آنها را ساخته است نیاز دارد. سرمایه گذاری ، تخصص و هزینه های کارگری لازم برای تولید میلیون ها ماشین در سال ، حرکت هر یک از شرکت ها – حتی یک شرکت با پول به اندازه اپل – را برای ورود به صنعت دشوار می کند.

با گمانه زنی های اخیراً آب کم عمق (F)، جنرال موتورز (جنرال موتورز)، تسلا (TSLA)، هوندا (HMC)، نیسان (NSANF) و Stellantis ، گروه جدید خودرویی که با ادغام شرکت ایجاد شده است فیات کرایسلر (FCAU)و PSA (شلاق زدن)، همه توسط تحلیلگران به عنوان شرکای احتمالی اپل شناور بودند. هنوز هم ، دلایل خوبی وجود دارد که چرا هیچ یک از آنها نمی توانند با این شرکت فناوری پیوستند.

س mainال اصلی این است که آیا اپل آماده است که تجربه فن آوری خود را با این خودروساز به اشتراک بگذارد یا خیر ، این امر مزیت بزرگی در رقابت برای تولید خودروهای برقی و خودمختار است که به طور یکپارچه با فناوری هایی مانند شبکه های 5G و رایانش ابری ادغام می شوند.

اما ممکن است منظور از اشتراک گذاری معنای اپل نباشد.

گلور گفت: “اپل به شرکتی که در نهایت این کار را انجام می دهد کمک نخواهد کرد.” “اپل چیزی به اشتراک نمی گذارد. تنها فایده ای که از اپل خواهید گرفت ، حجم زیاد است.”

با بدتر شدن بحران جهانی تراشه ، فورد کارخانه آلمان را به مدت 1 ماه تعطیل می کند

معامله ای که شامل به اشتراک گذاری فناوری و همکاری نزدیک با محصولات آینده نباشد ، این خودروساز را در وضعیتی مشابه Pegatron و Foxconn قرار خواهد داد ، که یک آیفون را برای اپل مونتاژ می کنند اما سود مالی زیادی ندارند.

تکرار این مدل تجاری چیزی است که به نظر می رسد تولیدکنندگان بزرگ خودرو می خواهند از آن اجتناب کنند.

“فولکس واگن می خواهد نرم افزار رانندگی مستقل خود را ایجاد کند ، آنها می خواهند سیستم عامل خود را ایجاد کنند. آنها می خواهند بر داده های خودشان کنترل کنند. آنها می خواهند با تکنسین ها ، تسلا در این دنیا و هر کس دیگری که ظاهر می شود رقابت کنند.” – گفت گل.

“سپس شما از آنها می پرسید ، آیا شما ، فولکس واگن ، قصد دارید با یک تکنسین سازنده قرارداد باشید؟” وی افزود: “من فقط فکر نمی کنم آنها موافقت کنند.”

یورگن پایپر ، تحلیلگر بانک متزلر آلمان ، موافق است که خودروسازان بزرگ بیشترین ضرر را دارند.

وی گفت: “آنها نمی خواهند در را برای اپل باز كنند.”

میلیون ها اتومبیل فورد از سال 2023 با سیستم عامل اندروید گوگل کار خواهند کرد
خودروسازان کوچکتر که نمی توانند به همان اندازه در فناوری برق و خودمختار سرمایه گذاری کنند ، ممکن است در همکاری با اپل بازتر باشند. به گفته تحلیلگران ، هیوندای شرکتی است که این لایحه را برآورده می کند. هوندا ، نیسان ، استلانتیس و بی ام و (BMWYY) چهار مورد دیگر وجود دارد

پیپر گفت: “شاید BMW کمی متفاوت ببیند و بگوید ،” خوب ، در بعضی از مواقع باید بپذیریم که اپل وارد کار اتومبیل می شود و اگر این اتفاق بیفتد ، ما می خواهیم به جای شخص دیگری شریک باشیم. “

اپل می تواند با استخدام یک تولیدکننده قرارداد مانند Magna ، که در حال حاضر اتومبیل هایی را برای خودروسازان تولید می کند ، از جمله مرسدس بنز ، تویوتا ، BMW و Jaguar ، از نبردهای تجاری و کنترل خلاقانه جلوگیری کند. مگنا حتی معماری مهندسی خاص خود را برای وسایل نقلیه الکتریکی توسعه داده است.

اگر اپل همچنان شریک خود را در میان مارک های عمده مصرف کننده پیدا کند ، سرعت تغییرات در صنعت فقط تسریع می شود.

مدیرعامل فولکس واگن هربرت دیس اخیراً در LinkedIn گفت: “ما منتظر رقبای جدیدی هستیم که مطمئناً تغییرات بیشتر را در صنعت ما تسریع می کنند.” “من قبلاً آن را گفته ام: یك شركت تحركی بار دیگر باارزش ترین شركت در جهان خواهد بود – تسلا ، اپل یا فولكس واگن AG.”

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir