اما سازنده آیفون همیشه نتوانسته است روی چنین حضور پررنگی در بازار حساب کند.
بیشتر تحلیلگران خوشبین هستند که موفقیت اپل در چین در سه ماهه اخیر ناهنجاری نیست.
دن مورگان ، مدیر ارشد پرتفوی شرکت Synovus Trust ، گفت: “چین خار چشم اپل بود.” اکنون آونگ کاملاً به طرف دیگر چرخانده است.
بازار کلید
اگرچه فروش در چین طی سالهای اخیر همیشه ثابت نبوده است ، بازار همچنان برای اپل بسیار مهم است.
طبقه متوسط بزرگ این کشور از قدرت هزینه بالایی برخوردار است. برنامه های تلفن همراه برای خدمات مانند خرید و بانکداری به ویژه در بین مصرف کنندگان چینی محبوب است و این پتانسیل را برای اپل فراهم می کند تا درآمد بیشتری از طریق App Store و خدمات نرم افزاری خود کسب کند. و هنوز هست مکانی برای رشد – جهانی 2020 اپل گوشی های هوشمند سهم بازار 14.8٪ است طبق گفته گارتنر ، این فقط 10.1 درصد در چین است.
هفته گذشته ، دان ایوز ، تحلیلگر ودبوش ، در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران گفت که انتظار می رود چین سال آینده حدود 20 درصد از کل به روزرسانی های آیفون را به خود اختصاص دهد. وی افزود: چین همچنان “ماده اصلی” برای موفقیت اپل است.
کوک گفت: “ما در آنجا با دقت بسیار به مشتریان خود گوش می دهیم و با ایجاد چیزهایی بر اساس آنچه که به جهان داده می شود ، کار را تمام می کنیم.” “ما بازخورد زیادی از چین دریافت می کنیم.”
“ثبت تعداد ارتقا دهندگان”
آیفون 12 عمدتا به چین اپل کمک کرد رشد فروش در سه ماهه آخر سال خود را ، هر چند کوک در فراخوان درآمد گفت که محصولات دیگر ، از جمله iPad و پوشیدنی ها نیز در آن سهیم بوده اند.
برخی از آنها وجود دارد آیفون 12 باعث محبوبیت ویژه ای در چین شد ، جایی که کوک گفت “تعداد رکورد ارتقا” در فصل تعطیلات را دارد. یک دلیل این است که شبکه های 5G چینی از بسیاری از بازارهای دیگر قوی تر هستند و انگیزه بیشتری برای ارتقا به مشتریان می دهند. در مقابل ، در ایالات متحده ممکن است مردم منتظر بمانند تا 5G به طور گسترده تری در دسترس قرار گیرد.
مورگان به سینووس گفت: “(ساخت) ساخت 5G بسیار تهاجمی در چین وجود داشت ؛ در ایالات متحده ما به آنجا رسیدیم ، اما ما در این ماجرا دخیل نبودیم.”
اقتصاد چین نیز سریعتر از رکود همه گیر بهبود یافته است نسبت به سایر کشورها – در حال حاضر حدود دو چهارم از اروپای غربی و آمریکای شمالی جلوتر است ، آنت زیمرمن ، تحلیلگر گارتنر ، گفت – بنابراین مصرف کنندگان ممکن است پول بیشتری داشته باشند تا در دستگاه های جدید هزینه کنند. طبق گفته گارتنر ، اپل در سال 2020 8 درصد تلفن هوشمند در چین نسبت به سال قبل فروخته است و این تعداد فقط شامل حدود دو ماه فروش آیفون 12 است.
زیمرمن گفت: “ما طی دو سه ماه آینده هنوز رشد بسیار مثبتی خواهیم داشت.” “تعداد زیادی از افراد هنوز باید به نسل بعدی ارتقا یابند و (که به آنها مجهز خواهد شد) از 5G استفاده می کنند.”
احتمال ادامه رشد شدید اپل در چین تا حدی به پیش بینی تحلیلگران بستگی دارد “ابرچرخه” آیفون 12 در حال تحقق است – و بسیاری هنوز فکر می کنند که چنین خواهند شد.
مورگان به سینووس گفت: “من اطمینان دارم که این ارقام از چین در ماه دسامبر فقط انحراف سریع نیستند.” “من خوش بین هستم که در واقع به این چرخه دست خواهیم یافت و این سه ماه اثبات آغاز آن بود.”
منبع: pezeshk-khabar.ir