[ad_1]

Euroconsumers ، گروه مدافع شاکی ، روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که دعاوی مربوط به اقدام جمعی تا 2 میلیون دستگاه iPhone 6 ، 6 Plus ، 6S و 6S Plus را در بلژیک ، اسپانیا ، ایتالیا و پرتغال تحت پوشش قرار می دهد.

اپل پس از اعتراف در سال 2017 با واکنش و شکایت های عمومی در سراسر جهان مواجه شد که به روزرسانی های نرم افزاری طراحی شده برای جلوگیری از خرابی باتری در آیفون های قدیمی باعث کندی دستگاه ها نیز شده است.
پرونده های مصرف کنندگان یورو منعکس کننده یک پرونده دعوی طبقاتی علیه اپل در ایالات متحده است که منجر به پیشنهاد معامله 500 میلیون دلاری در ماه مارس شد. ماه گذشته ، اپل 113 میلیون دلار پرداخت كرد تا تحقیق درباره این مسئله را در 34 ایالت آمریكا از جمله كالیفرنیا و آریزونا ترتیب دهد.

الس بروجمن ، رئیس سیاست و اجرای قانون در مصرف کنندگان یورو ، به سی ان ان بیزنس گفت: “از ما خواسته می شود که با مصرف کنندگان با همان انصاف و احترامی که مصرف کنندگان در ایالات متحده دارند رفتار کنیم.”

این گروه اظهار داشت که تلاش برای حل مسئله خارج از دادگاه با اپل ناموفق بوده است. او می خواهد برای هر کاربر به طور متوسط ​​60 یورو (72.30 دلار) غرامت دریافت کند. در صورت موفقیت در پرونده ها ، براساس محاسبات مصرف کنندگان Euroconsum برای تعداد دستگاه ها ، می توانند در مجموع 180 میلیون یورو (217 میلیون دلار) برای اپل هزینه داشته باشند متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.

بروگمن در بیانیه ای گفت: “مصرف كنندگان به طور فزاینده ای از محصولاتی كه زود فرسوده می شوند ناراحت می شوند و آیفون 6 نمونه بارز آن است.”

پس از اعتراض کاربران ناراضی آیفون ، اپل عذرخواهی کرد و تعویض باتری را ارزان تر کرد ، اما در دادخواست های قبلی و در پرونده فعلی ، به دلیل تأخیر عمدی تلفن ها برای تشویق مصرف کنندگان به خرید تلفن های جدید ، متهم شد ، عملی که این شرکت انکار می کند. .

اپل در بیانیه ای در پاسخ به دادخواست های جدید گفت: “ما هرگز کاری نکرده ایم و نخواهیم کرد که عمداً عمر هر محصول اپل را کاهش دهیم یا تجربه کاربر را برای تشویق به روزرسانی مشتری بدتر کنیم.” .

این پرونده ها روز چهارشنبه توسط سازمان های مرتبط با مصرف کنندگان یورو در بلژیک و اسپانیا تشکیل می شود. این سازمان می گوید انتظار دارد در هفته های آینده افرادی را كه اسنادی را در ایتالیا و پرتغال ارسال كرده اند ، پیگیری كند.

سازمان ضد انحصاری ایتالیا در سال 2018 پس از دریافت اینکه اپل کاربران را فریب داده است تا به روزرسانی های نرم افزاری را روی آیفون های قدیمی بدون اینکه به آنها در مورد تأثیر عملکرد دستگاه هشدار دهد ، 10 میلیون یورو (12 میلیون دلار) جریمه کرد. در ماه مه ، دادگاه اداری در ایتالیا این تحریم را پس از طرح شکایت از سوی اپل ، تأیید کرد.

بروگمان گفت ، این تصمیم اساس قانونی اقدامات طبقاتی را ایجاد می کند.

وی افزود: “مصرف کنندگان دیگر چنین رفتاری را نمی پذیرند.” “جدا از ایجاد سرخوردگی و خسارت مالی ، از نظر زیست محیطی نیز بسیار غیرمسئولانه است.”

– Rob McLean در گزارشگری کمک می کند.

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir