اپل “برچسب های تغذیه ای” را برای حفظ حریم خصوصی برنامه راه اندازی می کند


این شرکت انتشار برچسب های جدید را از روز دوشنبه آغاز کرد ، که توضیح می دهد چه نوع داده کاربر برای هر برنامه جمع آوری و به اشتراک گذاشته می شود ، از اطلاعات مالی و مکانی گرفته تا سابقه مرور و خرید. طی روزهای آینده برچسب ها به برنامه های بیشتری اضافه می شوند.

پخش شده در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در سراسر جهان در ماه ژوئن ، سیب (AAPL) عملکرد را تشبیه کنید به برچسب تغذیه اریک نوینشواندر ، مدیر حریم خصوصی مصرف کننده در آن زمان گفت: “ما برچسب های غذایی برای غذا داریم. شما می توانید ببینید که آیا پر از پروتئین است ، مملو از قند است یا شاید هر دو – و همه اینها قبل از خرید آن”. “بنابراین ما فکر کردیم که داشتن چنین چیزی برای برنامه ها بسیار خوب است.”

توسعه دهندگان قبلاً باید یک سیاست حفظ حریم خصوصی داشته و آن را به صفحه محصول خود در App Store پیوند دهند ، اما برچسب های جدید آنها را در قالب بصری قابل هضم تر بسته بندی می کند. آنها نزدیک به بررسی و جزئیات خرید در برنامه نمایش داده می شوند.

خود این برچسب شامل سه بخش اصلی است: “داده های مورد استفاده برای ردیابی شما” ، مانند اطلاعات جمع آوری شده برای اهداف تبلیغاتی. “داده های مربوط به شما” یا داده های مربوط به هویت کاربر از طریق حساب وی در برنامه ، دستگاه یا سایر جزئیات ؛ و “داده های مربوط به شما” که جمع آوری می شوند اما به یک حساب پیوند ندارند.

برچسب های جدید حریم خصوصی برنامه های اپل به شفاف سازی کجا داده های کاربر کمک می کند.

اپل گفت که این تلاش در جهت سهولت در دانستن زمان دسترسی یا به اشتراک گذاشتن داده ها برای مردم است ، بنابراین کاربران از یادگیری آنچه بعداً جمع آوری می شود کمتر تعجب خواهند کرد. اما برخی از سالات در مورد اجرا باقی مانده است

ماه گذشته ، اپل پرسشنامه ای را برای توسعه دهندگان ارسال کرد که از آنها در مورد شیوه های جمع آوری اطلاعات خود س askingال می کند. به گفته این شرکت ، توسعه دهندگانی که هنوز آن را تکمیل نکرده اند نمی توانند برنامه های موجود خود را به روز کنند. در حال حاضر مشخص نیست که توسعه دهندگان چند بار نیاز به گزارش دادن دارند و چگونه اپل تعداد زیادی از پاسخ ها را کنترل می کند. اپل بلافاصله به سوالی در مورد این موضوع پاسخ نداد.

رامون لاماس ، مدیر شرکت اطلاعات تحقیقاتی IDC ، گفت: “خود گزارشگری می تواند یک شیب لغزنده باشد و در اینجا اپل باید حداقل به لحاظ قراردادی در آنچه از توسعه دهندگان می خواهد و عواقب ناشی از آن شفاف باشد.”

وی گفت: ممکن است اپل نیاز به اجرای سیاست هایی با عواقب سختگیرانه تر از اینکه نتواند به روزرسانی برنامه را فشار دهد ، اعمال کند. “برای کاربران ، به این فکر کنید که در صورت بارگیری برنامه مورد علاقه آنها ، حتی به طور موقت ، چه اتفاقی می افتد. این اعتماد برنامه و توسعه دهنده را از بین می برد و جستجوی برنامه های جایگزین را به گزینه مناسب تری تبدیل می کند.”

برچسب ها آخرین نمونه ای از اپل است که سعی دارد خود را به عنوان یک طرفدار حریم خصوصی مصرف کننده معرفی کند ، با حرکات و اظهاراتی که گاهی اوقات آن را در تضاد با سایر شرکت های بزرگ فناوری قرار می دهد. هفته گذشته ، فیس بوک (FB)صاحب WhatsApp در بیانیه ای به Axios گفت که برچسب های اپل “باید در برنامه های شخص ثالث و شخص ثالث سازگار باشند ، و اقدامات مهمی را که برنامه ها می توانند برای محافظت از افراد انجام دهند منعکس می کند.

اپل به CNN Business گفت که الزامات جدید برچسب برای موارد نصب شده قبلی نیز اعمال می شود برنامه هایی مانند iMessage ، عملکرد دوربین و ساعت. برچسب های این برنامه ها در Apple.com منتشر خواهد شد ، زیرا در فروشگاه App در دسترس نیستند.


منبع: pezeshk-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>