[ad_1]

بایدن به صراحت گفته است كه می خواهد روابط آمریكا را با بهترین متحدانش ، به ویژه روابط آن سوی اقیانوس اطلس ، برقرار كند. اما موضوعات پیچیده ای از جمله نحوه پرداخت مالیات از شرکت های فن آوری جهانی حتی در دولت جدید ایالات متحده نیز همچنان در اختلاف نظر عمیقی باقی خواهد ماند. در همین حال ، بعید است مأموریت اروپا برای اقدام علیه رفتارهای نادرست شرکت های اینترنتی تغییر کند.
این هفته ، سه روز پس از اینکه اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا ، پیروزی بایدن را تبریک گفت ، اتحادیه اروپا از اتهام رسمی ضد انحصاری رونمایی کرد. آمازون (AMZN) به دلیل سوusing استفاده از موقعیت مسلط خود در خرید آنلاین ، در حالی که تحقیقات دوم را در مورد شیوه های تجاری شرکت آغاز کرد.

“[The] اعلام آمازون تمایل به حفظ فشار ضد انحصاری بر فناوری آمریکایی را نشان می دهد. “” Emre Packer ، مدیر رویه اروپا در شرکت مشاوره ریسک سیاسی Eurasia Group گفت.

در مورد مالیات دیجیتال ، بایدن از روزهای نخست ریاست جمهوری خود می تواند تنظیم مجدد را انجام دهد. با این وجود ، هنوز هم مشخص نیست که ایالات متحده و کشورهای اروپایی می توانند با یکدیگر آشتی کنند. تاکنون ، گفتگوهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس در مورد رژیم جهانی مالیات دیجیتال ، در رسیدن به توافق موفق نبوده اند.

“اگر همه فکر کنم خیلی جالب به نظرم می رسد [of a] ناگهان ، دولت ایالات متحده گفت: “بله ، شما می توانید بخشی از پایه مالیاتی ما را بدست آورید.”

بحث تلخ در مورد چگونگی دوست داشتن شرکت ها گوگل (GOOGL) و فیس بوک (FB) باید قبل از انتخاب رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور دونالد ترامپ مالیات دریافت شود. در طول تاریخ ، شرکت ها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد فقط در کشوری بودند که سود خود را گزارش می دهند. اما کشورهای اروپایی می گویند با توجه به اینکه این شرکت ها از فروش در منطقه درآمد کسب می کنند ، باید بتوانند به اصطلاح مالیات خدمات دیجیتال را نیز دریافت کنند.
در حالی که ایالات متحده مذاکرات مربوط به مالیات با فناوری پیشرفته را منفجر می کند ، نبرد تجاری فرا آتلانتیک در راه است

تاکنون ، مذاکرات OECD تنش ها را بسته است. اما تقابل فرانسه و ایالات متحده تنها چند هفته طول می کشد.

فرانسه در جریان گفتگوهای OECD ، جمع آوری مالیات 3 درصدی خود را از درآمد شرکتهای فناوری به تعویق انداخت. اما خسته از عدم پیشرفت ، قصد دارد به زودی مجموعه هایی را راه اندازی کند. اگر چنین شود ، دولت ترامپ می تواند با گرفتن تعرفه 1.3 میلیارد دلاری کالاهای فرانسوی ، از جمله کیف و لوازم آرایشی ، دقیقاً پس از 6 ژانویه به آن پاسخ دهد.

در حالی که دولت فرانسه مشتاق است كه با بایدن پا به پا شود ، اما مشخص نیست كه آنها آماده توافق با تاخیر جدید هستند. اکنون OECD قصد دارد تا اواسط سال 2021 به توافق نامه جدیدی در زمینه مالیات دست یابد.

به گزارش رویترز ، برونو لو میر ، وزیر دارایی فرانسه ماه گذشته گفت: “یا کسی دوباره این تمدید را برای ماهها ، شاید سالها قبول می کند ، یا فکر می کند مالیات عادلانه بر روی فعالیت های دیجیتال ضروری است و در این صورت اروپا الگویی است.”

تعهد بایدن به رویکرد جامع تر به دیپلماسی بین المللی ، به جای تسلیح تعرفه ها ، می تواند انگیزه جدیدی به بحث های OECD بدهد. اما در گذشته ، دموکرات ها مالیات بر خدمات دیجیتال را تأیید نمی کردند – و کارشناسان هشدار می دهند که بایدن آسیب پذیرتر نیست.

برایان جن ، مقام سابق خزانه داری ایالات متحده که ریاست مشترک کارگروه اقتصاد دیجیتال OECD را بر عهده داشت ، گفت: “دولت بایدن به طور بالقوه نگران مالیاتی است که به نظر می رسد شرکت های آمریکایی را هدف قرار می دهد.” از 2017 تا 2019.

در اینجا ناظران آمده اند

این تنها جبهه ای نیست که اروپا در تلاش است تا بزرگترین شرکتهای فناوری آمریکا را مسئول خود بخواند.

اتحادیه اروپا به دلیل قوانین سختگیرانه محافظت از داده ها ، سخنان نفرت انگیز و رقابت به عنوان یک میدان اصلی برای فناوری ظهور کرده است. و در زمان Margrethe Vestager ، که اکنون دوره دوم ریاست خود را به عنوان یک مقام ارشد کمیسیون اروپا در زمینه ضد انحصار در خدمت است ، اتحادیه اروپا به روشنی اعلام کرد که آماده رویارویی با موارد مشابه Google و Amazon است.

اتحادیه اروپا ادعا می کند که آمازون (AMZN) قوانین ضد انحصاری را نقض کرده و شرکت را در معرض جریمه های بالقوه حداکثر 10٪ از فروش جهانی سالانه خود قرار داده است. این نشان می دهد حداکثر حدود 37 میلیارد دلار تحریم ، بر اساس پیش بینی درآمد شرکت در سال جاری.
مارگرت وستاگر از کمیسیون اروپا وارد می شود تا 10 نوامبر یک نشست خبری با آمازون در بروکسل برگزار کند.

پکر به گروه اوراسیا گفت ، از آنجا که اروپا شرکت های فناوری ندارد که بتوانند با نام های بزرگ در سیلیکون ولی یا قهرمانان فناوری چین رقابت کنند ، پاسخ منطقه تلاش برای اعمال نفوذ از طریق مقررات است. تفکر: اروپا یک بازار مصرف عظیم است ، بنابراین باید در تنظیم هنجارهای آنلاین سهیم بود.

پکر گفت: “اروپا گشایشی را می بیند.” به گفته وی ، تغییر دولت در ایالات متحده تغییری در محاسبات ایجاد نخواهد کرد.

در مورد موضوعاتی مانند ضد انحصار ، در اروپا و ایالات متحده اتفاق نظر وجود دارد که برای تسلط بر Big Tech باید کارهای بیشتری انجام شود.

جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالات متحده از توانایی محدود کردن قدرت دره سیلیکون راحت تر از چند سال پیش هستند. دموکرات های مجلس نمایندگان اخیراً تحقیق کنگره را منتشر کردند که نشان داد آمازون ، سیب (AAPL)، گوگل و فیس بوک “دارای قدرت انحصاری” در بخشهای اصلی کسب و کار هستند ، در حالی که وزارت دادگستری ماه گذشته گوگل را به خفه کردن رقابت برای حفظ موقعیت قوی خود در بازار جستجوی آنلاین متهم کرد.
اما نهادهای نظارتی در اروپا – که به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری در سال 2017 میلیاردها دلار جریمه گوگل کرده اند – از یک مزیت برخوردار هستند. و فرقی نمی کند که در کاخ سفید کجا باشد ، آنها ادامه می دهند.
اروپا به دنبال معرفی آیین نامه عمومی حفاظت از داده ها در سال 2018 ، در زمینه هایی مانند اطلاعات غلط ، با قوانین سختگیرانه ترغیب به نفرت در کشورهایی مانند آلمان و محافظت از حریم خصوصی پیشگام شده است. اتحادیه اروپا همچنین به دنبال ایجاد قوانینی پیرامون معرفی هوش مصنوعی است. انتظار می رود کمیسیون پیشنهاد قانونی خود را اوایل سال آینده ارائه دهد.

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir