[ad_1]

چهار سال بعد ، Instacart به طور فزاینده ای به آمازون شباهت دارد ، با صدها هزار کارگر ، از مواد غذایی گرفته تا لوازم اداری ، و علاقه به ساخت انبارهای با تکنولوژی بالا را اعلام می کند.

بسیاری از شرکتهای نوپا و فناوری از رویکرد آمازون برای تجارت الگو گرفته اند. در واقع تعداد کمی در تلاشند آمازون را معکوس کرده و با آن رقابت کنند. اما این بخشی از DNA اینستاكارت است. در سال 2012 ، در مقایسه با آمازون ، راه اندازی شد و مطبوعات فنی اعلام کردند که می خواهند “آمازون نخست برای تحویل غذا” باشند. در آن زمان ، این ممکن است به نظر یک ابراز تعجب باشد ، اما در ماه های اخیر ، Instacart به طور فزاینده ای شبیه یک مینی آمازون شده است.
کریس بنر ، استاد UC سانتا کروز و یکی از نویسندگان یکی از برنامه های گفت: “هنگامی که آمازون Whole Foods را خریداری کرد ، این یک زنگ خطر برای کل صنایع غذایی بود … و در نهایت این یک مزیت بزرگ برای Instacart شد.” گزارش اخیر در مورد تجارت الکترونیکی و آینده کار در خرده فروشی مواد غذایی.

Nilam Ganentiran ، رئیس Instacart ، در بیانیه ای برای CNN Business این احساس را تکرار کرد. وی گفت: “از بسیاری جهات ، ما به پادزهر صنایع غذایی در برابر آمازون تبدیل شده ایم زیرا معتقدیم خرده فروشان آجر و ملات برای آینده مواد غذایی بسیار مهم هستند.”

در حالی که آمازون به عنوان “فروشگاه همه چیز” شناخته می شود ، اینستاكارت هم اكنون در حال گسترش پیشنهادات خود است – از لوازم ورزشی گرفته تا آرایش و تلویزیون. مانند آمازون ، اینستاكارت به عنوان یكی از ذی نفعان عمده این بیماری ظهور می كند زیرا مردم به دنبال تحویل وسایل خانه به این شركت هستند. برآورد اینستاكارت با شروع 890 میلیون دلار بودجه جدید برای سه دور تأمین مالی از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، دو برابر – دو بار به 39 میلیارد دلار رسیده است.
طبق بررسی بازرگانی CNN در پروفایل های LinkedIn ، اینستاكارت دست كم چهار دوازده كارمند سابق آمازون را پر كرده است كه مستقیماً از غول تجارت الكترونیكی شروع به كار كردند و در اوایل سال 2019 موقعیت هایی از مهندسی تا فروش تبلیغات و عملیات را آغاز كردند. . ست دالر ، مدیر ارشد درآمد اینستاكارت ، معاون سابق رئیس غول تجارت الکترونیکی بود و رایان میوارد پس از حدود یك دهه حضور در آمازون ، در این ماه به عنوان معاون فروش آگهی به اینستاكارت پیوست. بنیانگذار و مدیرعامل Instacart Apoorva Mehta مهندس سابق زنجیره تأمین آمازون است که جف بزوس ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آمازون را به عنوان یکی از الگوهای خود ذکر می کند. (Instacart که Blitz را استخدام کرد ، گفت که کارمندان تعدادی از شرکتهای برتر فن آوری از جمله آمازون ، گوگل و Netflix را می بینند)

اجاره میوارد می تواند نشان دهنده شباهت دیگری بین این دو شرکت باشد. اینستاكارت مانند آمازون می بیند كه به مارك های تجاری اجازه می دهد محصولات خود را هنگام خرید پلتفرم خود به عنوان یكی از اصلی ترین موارد در اختیار مشتریان خود قرار دهند. گاننتیران از اینستاكارت گفت كه هدف وی ایجاد “پلت فرم تبلیغاتی پیشرو است كه از كل اكسیستم غذایی پشتیبانی می كند”. گرچه تمرکز جدیدتری برای آمازون است ، اما به سرعت به یکی از سریعترین رشد درآمدها تبدیل شده است.

و به نظر می رسد که اینستاكارت صفحه دیگری از كتاب بازی آمازون در حال برداشتن گزارشات استفاده از انبارهای رباتیک برای انجام سفارشات است. اگر چنین شود ، Instacart در رقابت مستقیم تری با آمازون و به طور بالقوه برخی از شرکای غذایی این شرکت استارتاپ خواهد بود. (به عنوان مثال كروگر ، اخیراً اولین انبار خودكار مستقر در آمریكا را با یك شركا افتتاح كرد و والمارت شبكه ای از مراكز اعدام شریك خودكار را اداره می كند.)

سخنگوی Instacart گفت: “اگرچه ما هیچ به روزرسانی برای به اشتراک گذاری نداریم ، ما به طور مداوم در حال ارزیابی خدمات خود با همکاری نزدیک با حدود 600 بازرگان هستیم که با آنها کار می کنیم. کل محصول و مدل Instacart انتظار می رود که متحد اصلی شرکای تجاری ما باشد.” بیانیه.

سخنگو گفت: “ما خرده فروش نیستیم و تجارت ما تنها زمانی موفقیت آمیز است كه برای شركای خود ارزش قائل شویم.”

با این وجود ، بریتنی لاد ، مشاور زنجیره تأمین مواد غذایی که قبلاً در آمازون روی استراتژی کار می کرد ، گفت که گزارش اینستاکارت در مورد مطالعه انبارهای رباتیک نشان می دهد که راه اندازی می تواند بر روی سوال بزرگ WWAD تمرکز کند: آیا آمازون؟

وی گفت: “استدلال آمازون این است ، چرا این همه مواد غذایی را به خرده فروشان عرضه می كنید؟ چرا فقط خرده فروش مواد غذایی خود نمی شوید؟ این طرز تفكر آمازون است.” “از آنجا که بسیاری از افراد اینستاكارت در آمازون كار می كردند – من معتقدم كه این واقعاً پایان اینستاكارت است. زیرا این همان کاری است كه آمازون انجام می داد.”

Instacart در حال حاضر یک دارایی ارزشمند دارد که آمازون می خواهد: داده ها.

به همین دلیل سال 2021 می تواند سال بزرگی برای اتحادیه های کارگری باشد
همانطور که بنر اشاره کرد ، Instacart از طریق خدمات خود در حال تبدیل شدن به “کانال مصرف کننده” عمده مواد غذایی است. و از آنجا که این اتصال را دارد ، “اطلاعات مربوط به همه آن مشتریها را بدست می آورد”. همانطور که مدتهاست آمازون انجام داده است ، می توان از این داده ها به سود Instacart استفاده کرد. آمازون که به عنوان یک کتابفروش آنلاین آغاز به کار کرد ، سرانجام فروشگاه های آجر فروشی خود را افتتاح کرد و سالها از داده های فروش آنلاین کتاب استفاده کرد ، در حالی که به دلیل دشوار ماندن در تجارت کتابفروشی های سنتی مورد انتقاد قرار گرفت.
اما اینستاكارت در تلاش برای ایجاد جایگزینی برای آمازون ، با انتقاداتی مشابه روبرو شده است. هر دو در برخورد با کارگران با مشکلات مشابهی روبرو شده اند ، که نسبت به همه چیز از محافظت ناکافی در برابر بیماری همه گیر گرفته تا استفاده از الگوریتم های ارزیابی بهره وری ابراز نگرانی کرده اند. هر دو تحت چگونگی کنار آمدن با تلاش های اتحاد برخی از کارگران تحت تحقیق هستند.
آمازون در یک انتخابات مهم متفقین که در حال حاضر در انبار بسمر در آلاباما برگزار می شود ، به طور تهاجمی شکست خورد. در اوایل سال جاری ، اینستاكارت تنها كارگران اتحادیه خود را به عنوان بخشی از اخراجهای گسترده آزاد كرد زیرا این شركت استفاده از كارمندان نیمه وقت را كاهش داد ، و نیازهای متغیر شرکا را برطرف كرد ، در حالی كه نیروی كار خود را توسط پیمانكاران مستقل افزایش داد. آنها حق اتحاد ندارند . (اینستاكارت گفت كه این واقعیت كه كارگران و اتحادیه ها در این كاهش ها مشاركت داشته اند ، نقشی در تصمیم گیری نداشته است).

ربکا گیوان ، استادیار تحقیقات کار در دانشگاه راتگرز گفت: “آنها به احتمال زیاد می خواهند هزینه ها را کاهش دهند و گردهمایی کارگران را غیرممکن سازند.” “هر شرکتی که می خواهد رقابت کند [Amazon] باید استفاده از بسیاری از استراتژیهای مشابه را در نظر بگیرد تا آنها نیز بتوانند هزینه ها را کاهش دهند ، کارگران را بیرون بکشند و سعی کنند هزینه ها را به جای سودهای کم ، با هزینه کارگران پایین نگه دارند. ”

در پاسخ ، اینستاكارت گفت كه از كارمندان خود مراقبت می كند و متعهد است اطمینان حاصل كند كه آنها تجربه مثبت كار در این شركت را دارند. این شرکت گفت “امتیاز خالص مروج” آن – که میزان خوشبختی و خلق و خوی عمومی را اندازه گیری می کند – در بالاترین سطح تاکنون قرار دارد.

[ad_2]

منبع: pezeshk-khabar.ir